Dag 25 Foret-Chenu / Flogny-La-Chapelle 29 km

26 april 2017 - Flogny-la-Chapelle, Frankrijk

Na vanmorgen een half stokbrood achter mijn tanden te hebben laten verwijderen met 2 kopjes koffie, en de andere helft in mijn kleerkast op de rug voor onderweg, kan deze pelgrim er weer tegen, ben weer in bloedvorm. Laat de kuitenbijtertjes maar komen, ik kan ze hebben, vandaag bijt ik terug. Het is werkelijk waar, de rugzak voel ik vaak helemaal niet meer, moet soms omkijken of hij nog wel op mijn rug zit. Vandaag weilanden, velden, stukjes bos, petit dorpjes, als je in zn dorpje aankomt, en je geniet even van de omgeving komen er vaak al mensen naar buiten , bonjoer....... route St Jaques ??? , die kant op wijzend, ik dan met handen en voeten pratend , gaat steeds beter, ja leuk is dat, alleen de Mairie was vandaag gesloten, ja natuurlijk, weer geen stempel. De weergoden hadden het prima met me voor vandaag, perfect wandelweer, in Ervy-le-chatel even rondgewandeld, wat kopen !!!! No way. Alles toe, tot 17.00 uur, hoe verdienen die ondernemers toch hun brood. Moest ook even naar de korenbeurs, een historisch cirkelvormig gebouw uit de 19e eeuw. Hierna volgde weer een paar km door een mooi bos, niet ver van mij vandaan hoorde ik iets later wilde varkens in gevecht, het ging er behoorlijk op, ff beetje doorlopen maar, hard lopen kon je hier ook niet, er waren diepe sporen getrokken over de paden, door de machines die hier volop de bossen aan het rooien zijn. Is dus goed uitkijken, ook voor de enkels, het kan zo gebeurt zijn, en dan ben je een heerlijke maaltijd voor de varkentjes. Dan was gisteren het laatste verhaal dat jullie van mij hebben kunnen lezen. Maar ik let op, zal voorzichtig zijn. Het is nu 16.00 uur geweest en zit even in een hokje me een energie stoot toe te dienen, in de vorm van een mars. De weg naar t slaapadres is van hieruit nog 7 km, onderweg daar naartoe stopt er een auto, of ik verdwaald was, nee monseur vandaag gelukkig niet, we kwamen aan de praat, beetje Frans - beetje Engels , en nog een aantal vreemde talen, bleek dat hij ook naar Santiago was gelopen 2 jaar geleden, vanuit zijn woonplaats Veselay. In het dorp aangekomen, ik had alleen een naam en telefoonnr, bij de eerste de beste persoon die ik zag direct vragen, madam Marie Françoise wel bekent, awie, rue de grande, tegenover de kerk, merci boekoep. Gevonden , ja t gaat steeds beter, bijna geen handen en voeten meer nodig. Ze liep mee naar de gemeente herberg, van alles aanwezig, Dit voor de hoofdprijs van € 0, 00 , das nog eens aardig van deze gemeente. Rijk kwam iets later ook aanlopen, er was niks meer open in het dorp, het dorp verderop wel, 3 km heen en terug, makkie, dat ging nog wel, hier een heerlijke pizza gegeten met een welverdiende pils, en n paar wijntje na, mag wel weer na weer een top dag. Later .

1. Bevo Will:
    26 april 2017
    Wat heerlijk Bea,om al die verhalen te lezen.
    Het gaat je goed af en je geniet volop.
    Ga zo door,maar wel oppassen hoor,met dat wild,anders genoeten wij niet meer van jouw leuke verhalen.
    Later.Will P.
  2. Miriam Coopmans:
    26 april 2017
    Elke avond kijk ik uit naar je mooie story, Bea! Petje af voor je enthousiaste blog. Weet je zeker dat die varkens aan het vechten waren...tis immers voorjaar en het zouden ook de hormonen kunnen zijn....toch?!? Nederland is in de ban van Willem-Alexander die morgen Abraham ziet. Feestdag dus ... Bon chance verder!! Groeten Miriam x
  3. Jeanne Verheijen:
    29 april 2017
    Och Bea, jij kunt zo'n varkentje wel wassen, toch?!