Dag 19 Pierry / Montmort-Lucy 20 km

20 april 2017 - Montmort-Lucy, Frankrijk

De duim gaat vandaag naar madam Sělĕque, prachtig verblijf, ze had de koffie al klaar met eigen gebakken cake, en erna kregen we een stempel en een glas champagne, top begin van de dag, het had weer gevroren dat hebben deze wijnboeren niet zo graag, de knopjes bevriezen, dan gaat de prijs stijgen, dus beste lezers, dan wordt de champagne met oud en nieuw wat duurder, Heb gisteren mijn schoenen even een behandeling gegeven met schoenvet, ze zien er weer als nieuw uit , alleen de onderkant , beetje te zwaar op de hak, even voor de duidelijkheid t is niet mijn kont, zal toch wel door mijn rugzak komen, vandaag extra gewicht, heb gisteren flink voorraad ingeslagen. Onderweg waren er toch wat wijnboeren aan het sproeien, maar kunnen nooit t hete gebied doen, t rijkt tot bijna in Parijs. Op de velden zijn toch wel lekkere Franse jongens aan t werk, ik natuurlijk altijd vriendelijk Bonjour, je weet t niet he, waartoe t kan leiden. Op de markt iets verderop was een man het oorlogsmonument aan t voorzien van nieuwe letters met bladgoud, mooi te zien, Op een moment loop ik het gebied van de champagne uit, en wordt t weer bos, veel bos, lang en ongelijk, als je hier je enkel omslaat vindt niemand je, das dan wachten op de volgende pelgrim, moet de nacht dan doorbrengen met wilde varkens, zag aan het omwoelen van de aarde dat die hier zaten. Ik heb lekker een uurtje in de zon gelegen ergens in het bos, uit de wind in de zon, was heeeeeeeerlijk , ff dutje gedaan, later liep ik 4 wandelaars tegemoet, spraken Engels, heb hier n tijdje mee gepraat, ze vonden het geweldig waar ik mee bezig was, de mannen waren foto's van mij aan t nemen, ook paspoort en schelp, ik leek wel een fotomodel, om 16.00 uur was ik in Montmort-Lucy waar ik vannacht zou blijven. Lieve uit België liep verder vandaag, ze moet voor 30 juni in Santiago zijn heeft niet langer tijd, dus haar dagen gaan vaak over de 30 km zijn, ik heb meer tijd , gelukkig, ook Rijk heeft meer tijd hiervoor uitgetrokken, daarom zullen wij op onze manier ,
onafhankelijk van elkaar, lopen, dit is t fijnste, je kunt de hele dag je ding doen op de manier hoe je t zelf wil. Vaak zien we ons na de wandeling weer om gezellig de dag door te nemen en een biertje te nemen.

1. Hans en Riek camps:
    20 april 2017
    Hallo Bea,
    Je doel komt steeds dichterbij,je thuis steeds verder weg,Bea je verhalen zijn inspirerend en wij lezen ze met plezier.
    Bea de groeten,Hans en Riek Camps.
  2. May:
    21 april 2017
    Hallo Bea,
    Mooi om te lezen hoe je deze uitdaging aangaat en wat je beleeft. Heel veel succes gewenst met het bereiken van je einddoel. Knap staaltje werk .
    Groetjes, May Reinders
  3. Tante Juul:
    21 april 2017
    Bea, ik lees nog steeds vol belangstelling jou verslagen.
    Het is soms echt afzien merk ik, maar je doet et ook veel leuke ervaringen op en hebt mooie foto,s. TANTE jUUL