Dag 73 Gambassa - San Gimignano 22 km

10 augustus 2021 - San Gimignano, Italië

Verdorie, das toch midden in de nacht, om 05.10 uur loopt de wekker af, welke idioot......... nee, die heb ikzelf op deze tijd gezet, eruit Beum. Ontbijt bestond uit crackers en een beker melk, onze Josephine zou aan de poort staan, nee natuurlijk niet, de twee dames hadden gisteren nog een lang verhaal met haar over ,,het leven,, en wij, Mario en ik waren van de aardbodem verdwenen, ze wilde weten waar we waren, dit kreeg ze niet te horen. Het was fijn wandelen vanmorgen en we moesten vanaf hien eerst weer op de route komen de VF, duur ongeveer 6 km. De zon scheen al fel maar toch veel sluierbewolking gelukkig. Op tijd vertrekken, is op tijd binnen, het zou op plaatsen erg stijl zijn, dus de route was niet lang vandaag, onze eindbestemming was het mooie stadje op de heuvel, San Gimignano. Het was al van ver te zien, ik liep onder de poort de stad binnen met Mario, de meiden liepen wat achter ivm de blaarvoeten van Paola. Waar wachten we, vroeg Mario, op een terras natuurlijk was mijn antwoord. Het is rond 11.00 uur en we hebben er al 22 km opzitten. Geen ontbijt maar eerst een pils. loop ik de stad binnen hoor ik ineens, HEY BEUM !!!   Ik ontmoet hier in dit prachtige stadje op de heuvel bekende ??  Ja, Wies en Huub Houben uit Egchel lopen hier ook, maar dan als tourist,  en zien mij al zwoegend de stad oplopen. Verbaasd als ik kijk maar ook heel erg verrast bekende te zien en plat te praten, dat is heel erg raar, maar wat leuk dit. Hun wisten niet dat ik te voet onderweg was, maar dat hoeft ook niet de hele wereld te weten. Na een foto voor op mijn blog gingen we ieders weer onze weg, Wies en Huub, wat leuk jullie ontmoet te hebben en en fijne vakantie nog, doe ze de groeten in Egchel. Die pils was uiteraard heerlijk. Al dagen ontmoet ik steeds een groepje van 5 Italiaanse pelgrims uit Rome, die erg gecharmeerd zijn van mijn prestatie, dit zonder op te scheppen, maar ik was een voorbeeld voor iedere pelgrim, ze zouden hier 2 dagen blijven, dus ik ga ze niet meer zien. Wel kwamen we de jongeman van gisteren bij Josefine hier weer tegen, hij had nog héél erg veel te vertellen over haar, hij heeft in haar woning geslapen en moest vanmorgen koffie voor haar zetten, je gaat het niet geloven, maar wij met verbazing naar zijn verhalen luisteren van gisterenavond en vanmorgen, dit is een never ending story van Josefine, ik moest hier ook een boek over schrijven zeggen de meiden, waanzinnig mens. Slapen in de seminar bij de nonnen vandaag was prima, met drieën op de kamer, na de lunch, een heerlijk broodje met weer een glaasje bier, hierna een dutje gedaan en we konden er weer tegen. De meiden waren in de weer om overnachtingen te regelen voor de komende dagen, spijtig voor Edith maar zij had het er erg moeilijk mee om overnachtingen te regelen, ben zo blij met deze twee maar ook hun lukt het niet, er gaat vreselijk veel tijd inzitten. Om 20.00 uur gegeten met ons vieren, helaas binnen, buiten was alles bezet, wat een heerlijke stad  vol met vertier, muziek, leuke winkeltjes, plaza's druk bezet, geweldig. Een van de mooiste plaatsen die ik nog gezien heb. Ik heb eindelijk een boek gevonden over de VF inzet Engels, kom ik toch meer te weten over de route, omgeving en overnachtingen.

1. Jose:
    10 augustus 2021
    Inderdaad erg mooi en leuk stadje , San Gimignano. Zijn wij ook een keer geweest. Mooie omgeving. wat leuk dat je zomaar bekende tegen komt en even plat kunt praten. Is wel even lekker om te doen. Je bent al erg ver Bea. Geniet , want voordat je het weet is je geweldige avontuur alweer voorbij. Succes en nog veel wandelplezier. Je bent en kanjer.
  2. Wies:
    11 augustus 2021
    Hoi Bea, het was inderdaad een verrassing jou in S. Gimignano te treffen. Hartstikke leuk. Wat een prestatie. Nu op naar Rome. Het laatste gedeelte blijven we je volgen via je blog. De foto van jou met pilsje sturen we je wel een keertje door. Heel veel succes. Groetjes Wies & Huub.
  3. Peter Nieuwenhuis:
    “Kump se Waal, kump se neet”,
    “Kwaam ik det maar aan de weet…”
    ..Ohhhh Josefien…”🤣🤣🤣👍 vastelaovend nummer in Venlo van jaore geleeje…… geweldig Beummmm, zo.n type wie Josefine had ik in de kerk opgehangen……!
    Neet te geluive….. heerlijk verhaol en weer prachtige foto’s.
    De bis alweer bijna aan UT einde van dien Reis, waat vluug den tied hé!
    Petje Aaf veur ozze Pazzo Olanda…😂🤣😂🤣👍👌🚶🏼‍♀️

Kei leuk des se bekinde hebs getroffen um weer ens ff lekker kepèls te aldehaore….😜👍

Geneet dagelijks Beummmm, de bis unne topper….” proost”👍🍺🍺🍺
  4. Piet hovens:
    11 augustus 2021
    Prachtig. Mijn laatste mail heb ik nog gesuggereerd om een bezoek aan San Gimignano en de volgen dag ben je er al geweest. Het lag dus wel op de route. Wat weer mooie verhalen. Ook de beschrijving van types zijn heel goed. Ga zo door en je zult "spinazie" eten zei Popeye Succes Bea
  5. Miriam Coopmans:
    Sjoën, Bea! Ig zeen desse neet allein witte zök aanhees, mer zeen aug dien witte mauwkes. Man wat bisse broen gewore!! San Gimignano is inderdaad un super sjoën stedje, waas dur al us oeit. Veul succes verder en laup neet te hel, want dan bisse veul te snel wir truuk in t gewoëne laeve in Kepel.