Dag 64 Costamezzana - Sivizzano 32 km

1 augustus 2021 - Fornovo di Taro, Italië

06.00  uur tijd voor het ontbijt. Toast,vlees,koffie,melk ik kon een eitje bakken, goed voorzien. Daniël had nog wat punten voor mij die ik wegwoof, jullie je weg, ik mijn weg, ik ben al iets langer onderweg dus maak je over mij geen zorgen, Buen Camino. Op de foto wilde ze nog wel. Het klimmen was begonnen en dat gaf natuurlijk boven een prachtig uitzicht. Zondag vandaag en niet veel mensen op straat, enkel wat fanatieke wielrenners. Wat kleine gehuchtjes, over akkervelden meer was het niet tot het dorp Medesano waar ik mijn eerste pause hield. De zon ging weg en er kwamen enkele grijze wolken aandrijven. Als ik dat zie, begin ik al een beetje in te schatten wat ik nog kan halen voor schuilplaats mocht het gaan plenzen. Ik zocht hier het zekere voor onzekere en koos voor een schuur vol met boeken, en het viel er even later inderdaad uit met zelfs nog een klap onweer. Hierna gewoon weer in de klimbeugels, het vlakke is voorbij. Het weer was voor de rest prima en ik liep een heel stuk paralel met een brede rivier, gezien op maps, alleen zag ik hem niet, iets te ver weg. Maar bij de brug aangekomen bleek er niet veel meer over van een rivier, je zou zo naar de overkant kunnen lopen. Net voor de brug hingen borden Rome naar links Canterbury de andere kant op. Lopen over de brug werd ik bijna omver geblazen door de wind, wat had die ineens in kracht toegenomen, zeker met die rugzak vang ik veel wind. Aan de overkant in het plaatsje Fornova di Taro was markt en kermis maar de mensen waren enkel bezig hun kraam en spullen proberen te behouden, zo zag ik een groot scherm de lucht ingaan, best gevaarlijk hier. Ik wilde nog wat inkopen voor vandaag en morgen maar hier is de super op zondag dicht. Ik kocht alleen een grote fles ijskoud water bij een pub en liep nog wat verder, het was pas 12.00 uur geweest, de mannen zouden hier slapen. Ik wist het nog niet, had niks meer gehoord van een adres 10 km verderop maar ik gokte het erop, ik vond het nog te vroeg om te stoppen. Na de stad begon het weer behoorlijk te stijgen, geen pelgrim te zien natuurlijk en overal zaten ze gezellig in de tuin, maar door de wind was het minder heet. Veel bochtenwerk en na iedere bocht weer recht omhoog. Mijn plannen waren inmiddels door mijn hoofd aan het dwalen, er lag een dure B&B, bij de kerk lag een pub-restaurant waar ik hopelijk kon eten want ik had alleen nog een boterham van vanmorgen. Links van het kerkhof kon ik mijn tent eventueel opslaan. In het dode gehucht aangekomen bij de pub, TOE !! Er zaten 3 oudere mannen die er schijnbaar helemaal van ondersteboven waren, hun pub dicht op zondag, er stond op de deur voor vier dagen. Ik was er natuurlijk ook ondersteboven van want wat nu, geen eten en morgen de eerste 10 km ook niet. Ik gooide mijn rugzak af en gaf te kennen niet meer verder te kunnen en een slaapplaats zocht. Een van de mannen verwees me naar de kerk, achterom trof ik wat mensen aan, nee ik had niet gereserveerd, gelukkig was er nog een bed, een gezin van drie uit Frankrijk met de fiets, en er zouden nog twee meiden komen, heeft déze meid weer geluk. De locatie was prima, maar voor de douche en toilet moest je buitenom, de Fransen spraken gelukkig wat Engels want Erika de hostellera was heel aardig maar schreeuwen kon ze als de beste. Nee, niemand had eten bij zich, en aangezien de pub dicht was konden we zelf een salade maken met tonijn en brood, super geregeld. Geen internet hier, daarvoor moest ik 100mt de berg op, bij het beeld van Madonna. Er was nog een Hongaarse Editie bijgekomen, en een Italiaanse Daniëlla, heel gezellig. Editie liep ook al vanaf Dover en had tot nu toe nog maar 4 pelgrims ontmoet, ik toch net iets meer.