Dag 18 Rilly-la-montagne/Pierry 28 km

19 april 2017 - Pierry, Frankrijk

Vandaag zou t een mooie maar pittige tocht worden, maar 23 km, maar wat hier 23 is, zijn in Nederland wel 30 km, en met bepakking duurt het toch iets langer allemaal, vanmorgen vertrokken uit de toch niet erg hygiënische accomodatie, we sliepen boven in de loods, slaapzalen van pluk medewerkers, de deur was afgesloten beneden, wat als er wat was gebeurd, we zaten als ratten in de val. Dit voor € 16,00 ............afzetters. De tocht en de morgen zagen er prima uit, had lekker gevroren, ieder ging zn eigen pad, Lieve liep voorop en was al uit mijn zichtsveld verdwenen, ik moet hier ook niet achteraan blijven lopen,
Ben wat rustiger aan begonnen.
Samen het ontbijt gedeeld, ik had niks meer, de volgende bakker zou op 8 km zitten, bij de bakker in Germaine een stok en wat lekkers gekocht, kan der weer even tegen, water ook weer bijgevuld, lopen weer, prachtige vergezichten over de stad Epernay, grote stad, in Hautvillers heb ik wel een uur rondgelopen, vond t een erg mooi dorp, in de zomer maanden erg touristies, de champagne streek bij uitstek, mooie foto's gemaakt, bij de info stempel gehaald, de kerk bezocht, het graf van Don Perignon bezocht, en bij een champagne proeverij een glaasje gedronken, bij de brocante winkel wat rondgekeken, ik vermaakte me wel, het was zwaar maar mooi, in ons dorp zou geen super zijn , ik wilde toch wel weer eens wat warms, na dagen van brood, in Epernay zijn 3 supers, dus een hele afdaling hier voor opgeofferd, kom ik beneden in het dal, vertellen ze mij dat er in Pierry ook een hele grote super is sinds een jaar, dan ga ik hier ook niks kopen, moet ik allemaal meeslepen, in Pierry nog een stukje lopen tot onze slaapplek, was een erg mooie locatie, ook van pluk -medewerkers, maar zo veel anders als vannacht. Met ons drieën boodschappen gedaan, kant en klare maaltijden, fles wijn erbij, was weer een heerlijke dag, goede benen , voeten in topvorm, alleen is mijn hak van de schoen al flink aan het afslijten, moet ik niet te lang meer mee wachten. Voor morgen ook al een slaapplek ,.................. Later .

1. Susanne:
    19 april 2017
    Bea, erg goed! Leuke verhalen!
  2. Lies Bruijnem:
    19 april 2017
    Ha die Bea, Met heeeeeel veel belangstelling kijken we iedere dag weer uit naar je belevenissen! Je doet het geweldig goed Bea! Hier is hier niet echt lenteachtig, iedere nacht kans op nachtvorst waar de petatte die er al op staan niet tegen kunnen. Maar ja je kunt er niets tegen doen. Laat het je goed gaan op je verdere tocht en tot schrijfs
  3. Marian hooijmans:
    19 april 2017
    Hoe hou je het vol!!!! maar zo te zien geniet je van alles.
  4. Mam:
    20 april 2017
    Bea , aan de verhalen te zien gaat het goed maar de bedjes zijn niet altijd mooi gespreid he , maar dat hoort er schijnbaar bij . Je moet wel goed eten niet altijd stokbrood.niks aan. Alles goed hier, en wens jouw nog veel loopplezier.