Dag 83 Viterbo - Sutri 33 km

20 augustus 2021 - Caprarola, Italië

Vandaag was de tijd van opstaan weer 05.00  uur, maar ik was allang wakker en had er weer zin in. Franz lag half binnen half buiten op de drempel en was wachtende op de pelgrims voor te gaan. Vandaag geen ontbijt voor vertrek, alles was nog dicht. De route zou veel  door het bos gaan en vandaag met veel klimwerk. We zijn alle vijf wat aan elkaar gewaagd qua klimwerk dat is wel fijn, geen lange wachtpauzes. Na 11 km konden we even de helling af naar een tankstation met pitt-stop waar we eindelijk konden ontbijten, maar deze helling moesten we ook weer terug en dat bleek nog een pittige klus, maar de magen waren gevuld. Wat we nu liepen was de alternatieve route van jaren geleden die een tijdje uit de runnen is geweest en weer terug op de kaart is, ook met nieuwe markeringen. De hoogste top van vandaag was op 800 meter, en de afdaling liep regelrecht naar het Lake Vico waar we een uurtje zijn gebleven, het was er niet erg druk, de mannen hebben gezwommen en Franz schijnt waterangst te hebben, met geen mogelijkheid met zijn pootjes in het water te krijgen, wel drinken, dat ging nog net. Na een versnapering moesten we weer door het werd weer warm, 32 grd en we moesten nog 12 km. In Ronciglione hebben we wat gedronken en hier kwam wat onweer opzetten wat voor het grootste deel langsdreef. Een paar spetters bleven waardoor we toch even de cape ommoesten. Aangekomen in Sutri hoorde ik van Paola dat de B&B van vandaag had afgebeld ivm een ziekte, das balen want heel Sutri zat vol en geen plek meer te krijgen. Op een terras werd door Paola en Rose volop gebeld, ik ging naar de supermarkt om eten te halen voor Franz. Om 18.00uur hadden we nog steeds niks en ons besluit om met z'n vijven in het park te gaan slapen en te picknicken veranderde toen de kastelein met een B&B kwam voor 3 personen met de hoofdprijs. De mannen hadden allang besloten om in het park te gaan slapen, de dames vonden het niet erg dat ik niet voor de hoofdprijs betaalde en gingen alleen. Ik met de mannen en Franz naar een terras wat aan het park grensde tot het donker was, flesje wijn mee, broodjes en nog een bezoek aan het amfitheater wat hier lag,  dit was top, leuk, en beregezellig. Op het matje van Jean-François en mijn eigen slaapzak, in de openlucht, heerlijk dit. De dames ga ik morgen weer zien, hoop een beetje op een rustige nacht, maar we hebben een goede waakhond bij ons.

1. Petra:
    20 augustus 2021
    Slaap lekker Bea en de mannen
    En de hond.
  2. Piet hovens:
    21 augustus 2021
    Het doel is bijna bereikt!! Vgs mijn informatie is het nog geen 40 km naar Rome. En kan de hond Franz dat ook nog halen? Ik ben benieuwd.