Dag 76 Siena - Ponte d'Arbia 28 km

13 augustus 2021 - Ponte d’Arbia, Italië

Het lijkt wel een andere stad waar we nu in de morgen om 06.00 uur doorheen wandelen. Gisterenavond was het nog zo verschrikkelijk druk en nu zijn wij de enige die door de hoofdstraat lopen op zoek naar een ontbijtje, iets, hoeft geen heel brood te zijn, maar een klein bodempje is voldoende. De stad is weer bijna schoon door de gemeente, de volgende lading touristen zal over een paar uur wel weer hier zijn. Geen pelgrims vóór ons en geen pelgrims achter ons, het kon nu wel eens heel rustig gaan worden tot Rome. In het begin van de etappe was er nog een bar/café open wat we voorbij hebben laten gaan, maar hierna kwam er dan ook nada niks meer de hele route. Wel weer een prachtig landschap wat weer een paar mooie foto's heeft opgeleverd. Ik liep weer vooruit op de meiden en genoot van de rust en de warmte, nog niet echt de hitte, die komt vaak pas na de middag. Ik kan veel beter tegen de warmte dan de kou, en het regenpak heb ik niet meegegeven met de tent, waarom eigenlijk niet, verwachtte ik nog veel regen in Italië dan? De temperatuur is nu ook weer bijna 37 grd, gewoon rustig doorlopen en op tijd drinken. Ik kwam om 12.00 uur als eerste aan in Ponte d'Arbia en liep regelrecht naar de enige bar die het dorp rijk was, wachten op de meiden had geen zin, ze wisten me wel te vinden. Hier zaten wat fietsers en voor de rest, schaduw, schaduw en weg uit de zon. Broodje ham en een ijskoude cola om de ergste dorst en honger te stillen, als mijn radar weer normaal op temperatuur was zou ik wel zien waar ik nog meer zin in had. De meiden vonden me blind en we zouden ons hier op moeten houden tot 15.00 uur, hierna konden we ons melden op ons nieuwe adres. Een ,,normaal,, mens zou met deze temperaturen en een halve liter bier onderuit gaan misschien, maar gelukkig doen de meiden geregeld met me mee. Ik deed zelfs een napje op het terras. Rond de afgesproken tijd die kant op, gelukkig was het niet meer ver want de schoenen bleven bijna aan het asfalt kleven. Dit onderkomen wordt aangeboden aan passerende pelgrims voor donatieprijs en wordt gerund door de plaatselijke padvinders. Hier trof ik een Belg, Stefan uit Hasselt die ook al vanaf huis onderweg was maar nooit binnen slaapt, altijd buiten met een Fransman die hij sinds kort had opgepikt. Maar dit hier was erg goedkoop en ze moesten zich ook eens douchen geloof ik.  Wij sliepen met ons drieën op een kamer waar het al behoorlijk warm was. Ook nu weer ons middagdutje, de was zal binnen 15 minuten wel droog zijn. Savonds bij de overburen, een restaurant, heerlijk gegeten. Hier kwamen ineens twee oude bekende het terras oplopen, Daniel en Savatore van een dikke week geleden, ze schijnen alleen maar rechttoe rechtaan te lopen, zonder de VF te volgen en hierdoor de allermooiste plekjes niet zien, dit doet Edith ook. Zo schieten ze wel op natuurlijk. Edith heb ik net bericht, ze ligt al 4 dagen op me voor. Meestal liggen we aan een kerk waar de belletjes op tijd rinkelen, vandaag liggen we in een dorp met een drukke doorgaansweg. De scouts zijn vanavond zingend aangekomen, en zitten nu in de tuin. Het is verschrikkelijk warm op de kamer, hoop toch op een rustige nacht, maar vrees het ergste.  Morgen weer een hete dag.

1. Els:
    13 augustus 2021
    Woww Buum wie gaaf ,, en det in zo’n temperature , sjapoo met de muts euver de oere 😂😂 waat un aafstande lees dich aaf , dich bis vas unne halve robot 😂 kin neet anders , maar stiekum weit ik ouk waal “”was dich in dien kôpke hebs zitte det hesse nog neet in de kont zitte he Beumpie 😀 blief good drinke , neem dien rôs , en hald de auge good aope TOPPER 🤩🤨
  2. Jeanne Verheijen:
    15 augustus 2021
    Oh Bea, wat een hitte is het daar!😰
    Je vertrekt wel erg vroeg maar het kan niet anders!
    Heb je smiddags een lekkere siësta🍺. 😴
    Drink wel voldoende met deze hitte!
    Wat een prachtige foto’s en verslagen maar weer!👍🏻
    Je gaat super💪🏻👏🏻