Dag 68 Aulla - Avenza 36 km

5 augustus 2021 - Avenza, Italië

Ik zag nog net Angelo de deur dicht maken toen ik mijn ogen opende, nu al ? Het leek nog midden in de nacht maar het was toch al 06.00 uur geweest. Met mijn rug en schouders ging het wat beter, alle hoop gericht op het postkantoor vandaag. Ik liep weg met Danielle maar we gingen ieder onze weg, ik had zin om vandaag alleen te lopen. Aulla achter ons latend werd het weer gauw lekker rustig en de temperatuur was heerlijk koel, het had vannacht flink geregend, das heel fijn dat dat het s'nachts doet. Alex fietste mij voorbij met een rotvaart, ja hier ging het duidelijk naar beneden. Ergens dacht ik even dat ik een copy van Genua zag, een ingestorte brug, maar deze was neergehaald en niet ingestort zoals een paar jaar geleden in Genua het geval was. Het liep redelijk vandaag, dus weer het volle gewicht mee tot in de stad Sarzana, hier was markt, door de hele stad stonden kraampjes erg gezellig en druk, hoorde op enkele plekken toch weer Nederlanders praten, de touristen zijn er dus weer. Bij het postkantoor was het heel erg druk, ik was eindelijk aan de beurt, wat kan er mee terug in de grote gele doos, nou tent en matras in ieder geval, bijna 3 kg, zo die ben ik kwijt, dit loopt toch wel wat lekkerder. Even mijn lunch hier maar doen in het park, en wat mensen gapen. Een uurtje later haalde Danielle me in, ze had de flinke heuvel beklommen, deze had ik vermeden omdat ik in Sarzana moest zijn. Ze had haast, haar ouders stonden op haar te wachten en ze zouden naar de kust gaan, hier vlakbij, ze zou nog voor een slaapplek kijken voor mij vandaag want die had ik nog niet. Smiddags liep ik lang langs een mooi smal kanaal, niet recht zoals de meeste kanalen, deze was kronkelend aangelegd en het zat vol met vis, waaronder ik de forel duidelijk kon waarnemen. Op een muur stond zelfs dat het naar Rome nog maar 411 km zou zijn, schiet al op dus. Danielle had idd voor een reservering gezorgd appte ze me.  Net voor het stadje Avenza nodigde een café me uit voor een flesje bier te komen drinken, deze kon ik niet weigeren, en die was lekkerrrrrr.  Aanbellen bij huisnummer 11, deed Angelo open, dag vriend daar zijn we weer, ik moest aanbellen aan de overkant van de plaza voor betalen en stempel, deze man sprak Duits. In Ostello's van de gemeente / kerk is het relatief goed vertoeven, meestal schoon, goede matrassen, heet water, goedkoop, deze € 10.00, en vandaag een kamer voor mij alleen, maar ze zijn helaas niet altijd open ivm Covid. Mijn corvee weer aan kant, naar de super, nu eens niet uiteten, dat wordt je ook zat, al is het maar bij de shoarma tent. Deze ruimte bestaat uit 3 compartimenten, 1 voor Angelo, 1 voor Pazzo Beum, en in de derde hebben zich om 18.00uur 3 Italiaanse bikers geïnstalleerd.  De spaghetti  ( koud ) van de super was goed te eten, wijntje erbij en dag 68 is ook weer voorbij. Terugkijkend op de voorbije maanden is het heel erg vreemd als ik bijvoorbeeld denk aan een dag in Luxemburg, dit is zo raar en onwerkelijk dat ik hierna nog steeds aan de wandel ben en me alles nog zo goed voor de geest kan halen, alleen de plaatsnamen en overnachtingen moet ik nog steeds spieken, hiervoor zijn het er teveel geweest, maar ook al die mensen die ik ontmoet heb, vooral in Frankrijk op de campings, dat was erg tof, ondanks het slechte weer vaak afzien, ondanks mijn scheenbeenblessure kijk ik terug op een groot avontuur, met nog een dag of 18 / 20 te gaan en proberend dit er voor de rest van mijn wandeling het er zonder kleerscheuren vanaf te brengen, want dat struikelen over die keien, ik hou mijn hart vast, want een ongeluk zit in een klein hoekje, laat me dit alsjeblieft niet gebeuren in de eindsprint. Vanavond iets eerder naar bed dan gisteren, hier geen live muziek op de plaza vanavond, wel schreeuwende kinderen, maar die liggen straks op een oor, net zoals ik.

1. Marianne van den Berkmortel:
    5 augustus 2021
    Hé kanjer, wanneer heb je een rustdag? Pootjes in de zee? Blijf genieten en blijf die fantastische verhalen schrijven en foto's maken. Ik geniet met jou mee. Wandel ze.
  2. Bevo Will:
    5 augustus 2021
    Pazzo Beumke.Wat ga je toch snel.Voordat je het weet,ben je alweer in Rome.
    Je gaat super,bikkel.
    Geniet nog van je mooie wandeling,neem de tijd.👍🍻🍺
  3. Coen Naus:
    6 augustus 2021
    Hallo Bea, t blijven prachtige verhalen, met prachtige foto's, hou de aankomende 411 km gezond en zonder blessure en geniet vooral...ook vd lekkereeee🍻
  4. Piet hovens:
    6 augustus 2021
    Rustig aan want Rome wacht op jou. Ik heb gehoord dat de Paus de vakantie in Castel Gandolfo onderbreekt voor de audiëntie met Bea. Ook zal Mart Smeets Bea feliciteren met die sportieve prestatie, hij heeft hiervoor het kapelsdialect ingestudeerd
  5. Peet:
    6 augustus 2021
    Det geit wel hiel snel. Vur se t wits zits se wer in kepél. Auch niks mis mit en de🍻 zien hej auch lekker. Top zus👍
  6. Maria:
    6 augustus 2021
    Genieten van de mooie uitzichten en de nodige wandel kilometers nog te gaan.
    Rome komt steeds dichterbij.
    Heel knap.