Dag 52 Aosta - Chatillon 30 km

20 juli 2021 - Chatillon, Italië

Om 07.00uur liep de wekker af het zou ver zijn  vandaag en het werd warm, dat betekend op tijd vertrekken dus, dag fijne kamer. We konden het ons veroorloven om uit te gaan ontbijten, heerlijk vers, en ik hoeft niks meer mee te sjouwen, dat doen de meeste Italianen hier, dus wij ook. Heerlijk warm gevulde croissant, koffie, verse jus en hup de benen eronder. Komen we Liv tegen, ze had zich verslapen, ze wou om 07.00 uur al vertrekken, ze had er geloof ik niet zoveel zin. Na nog een paar plaatjes van de stad vertrokken we de lage flanken van de bergen in, best pittig. Bij een kerk zei Liv al achter te blijven, dit ging ze toch niet trekken, die ga ik niet meer zien dus. De weg was mooi maar vreselijk veel klimmen, kort stijgen en weer dalen, erg vermoeiend. Ik had het er met Bruno over om wat beter Italiaans te gaan leren, de Italianen spreken hier wel allemaal Frans, dit krijgen ze wel op school en geen Engels. Ik doe het met mijn uitstraling en gebaren zei ik tegen hem. Op een hoger gelegen talud stond een man fruit te plukken, ik hem lief aankijken en met mijn tong langs mijn lippen likken, en voila kijk, een handvol bramen, Bruno niet zo moeilijk doen als het ook makkelijk kan. De huizen hebben hier allemaal leie daken, ziet mooi uit. Geluncht hebben we in Nus, leuk dorp en vreselijk leuk café, en het was super lekker met een groot glas cola. Overal fruit langs de weg, maar nog niet alles was rijp. Eindelijk aangekomen voor Chatillon, ik was er toch weer helemaal klaar mee, bijna oververmoeid, mijn stem verzwakte weer en waar had ik dat eerder meegemaakt ? Dit was in Leverdun FR,  toen ik daarna bijna instorte van vermoeidheid en mijn ontsteking kreeg. Ik heb heel erg veel gedronken vandaag maar ook heel veel gezweet, het was over de 30grd. we zouden graag weer in de seminar slapen hier in Chatillon, bij de paters, maar het was helaas vol !!! We werden vriendelijk verwezen naar Hotel Dufour een straat verderop. Eerst moest de eigenaresse nog gebeld worden, bleek dit de vrouw te zijn die ons eerder in de stad aansprak over onze wandeling. Kamer was oké voor deze prijs, zolang het maar goedkoop is.  Lekkere douche, wasje doen, deze kon ik ophangen op het dakterras, maar het waaide nogal hard en wat als mijn slipje straks de lucht in zou vliegen?  Gegeten hebben we bij de Italiaan, ja hoe kan het anders, de visschotel was heerlijk, lekker weggespoeld met een karaf wijn. Daarna de beentjes hoog en morgen weer een dag, weer ver en heet.

1. Piet hovens:
    21 juli 2021
    Het schiet al lekker op. Het weer ziet er goed uit in Italië. Maar loop wel met beleid, want Rome loopt niet weg en ligt er al meer dan duizenden jaren. Neem dus voldoende tijd om te rusten, dan lukt het wel Ik geniet van de mooie verhalen