Dag 46 Aigle - Martigny 32 km

14 juli 2021 - Martigny, Zwitserland

Het wordt zo verschrikkelijk eentonig maar ik kan het niet mooier maken dan het is. Om 06.00 uur werd ik weer wakker van een voor mij oooo zo bekend geluid inmiddels, druppels op mijn dak, ik ga dit geluid mijn hele leven lang nooit meer vergeten. Hoop toch dat ik er geen trauma aan over ga houden. Wel lekker dat er geen spullen in mijn tent liggen, mijn hele hebben en houden ligt in de grote tent, dit vonden we veilig genoeg, dus lekker veel ruimte nu, nou veel, zo groot is de tent niet hoor, ik ga er niet in verdwalen. Wanneer zal ik eens opstaan, ik hoor de mannen/vrouwen van het weer het wel eens hebben over een overtrekkende depressie, nou, hier ligt er op het moment ook een in de tent, kom Beum je moet weer verder, eruit. Bruno wist nog niet wat zijn bestemming zou zijn vandaag, ik zou proberen Martigny te bereiken. Eerst even naar de Lidl wat voorraad halen, klein beetje eten voor CHF 11,00. Het zag er hoopvol uit vandaag en warempel het werd droog om 10.00 uur. Iets later schrok ik me een hoedje, er stond iemand langs me, die had ik niet aan zien komen. Ik was het zelf, het was mijn schaduw, ze lachte en ik lachte terug, hallo daar ben je eindelijk, dat is lang geleden zeg, ga je dat nóóit meer doen zo lang ? Ik heb 4 uur van ze mogen genieten en toen was ze weer weg, helaas weer regen maar ik kon het af met de plu. Het dorpje Saint-Maurice was erg mooi, hier de baseliek bezocht en een stempel gescoord. Heb het laatste stuk veelal langs de rivier de Le Rhone gelopen, dit had ik iets in gekort, als ik de VF was blijven volgen op het laatste stuk dan zou ik op 36 km uitkomen en ik vond 32 km eigenlijk wel genoeg voor vandaag, ik moet me een beetje sparen voor de grote Bernhard die voor me ligt. Ik zit hier al helemaal ingesloten door de bergen, ze bedreigen me en lijken me te willen pakken, we zullen zien wie de grootste is over drie dagen. Over 3 dagen hoop ik op de top te staan en Italië te zien liggen ( met zijn zon). In Martigny ben ik maar naar de tourist info gegaan en deze aardige jongeman verzocht me naar de camping te gaan waar ze ruimtes hebben voor pelgrims in grotere vertrekken.  Wat een uitkomst, het tentenkamp is even over, dit is trouwens de eerste keer dat ik in Zwitserland in een bed slaap en dit bed is nog goedkoper dan menig camping was in dit land. Heb nog even getobt of ik de tent de berg over moet zeulen, heb gekozen voor ja, in Italië zie ik wel en anders gaat hij naar huis, op de post dus Twan. De komende dagen slaap ik ook binnen, veel te hoog en dus waarschijnlijk ook te koud. Het lijkt er op dit moment op dat ik de enige pelgrim blijf, ik zou echt gedacht hebben wel wat meer pelgrims te zien, maar dit gaat vast nog wel komen, net zoals met het weer, alles komt goed. Op de camping was geen restaurant dus even terug naar de stad lopen, een lekkere lasagne gegeten met natuurlijk die welverdiend pot bier, hoppa weer meer dan CHF 30,00 erdoor, het wordt tijd dat ik dit land uitkom, want dat gaat bruintje niet veel langer trekken zo. Bij terugkomst op mijn kamer met 8 bedden was ik nog steeds de enige en dat vond ik prima zo. Hier ga ik lekker van genieten en dromen van de Grote Bernhard.