Dag 22 Leverdun, RUSTDAG.

20 juni 2021 - Liverdun, Frankrijk

Mijn 2e rustdag is vandaag dus, dat was ook de reden dat ik gisteren door wilde lopen tot hier, dan had ik wat voorzieningen bij de hand, zoals restaurant, bar, en hier hebben ze een heus zwembad, trouwens het is zondag vandaag, rustdag. Vannacht een heerlijke onweersbui over me heen gehad in mijn tentje, wat was dat lekker zeg die lichtflitsen in mijn huisje, was zo gezellig, ik voelde ook direct al dat het koeler werd, het deurtje kon helaas niet open geritst, dan zou het binnen regenen natuurlijk. Uitgeslapen vanmorgen tot 08.00uur, lekker relaxt mijn dag beginnen, het is inderdaad een stukje frisser, eigenlijk perfect wandelweer vandaag, ha, ha.  Na mijn ontbijt ben ik wat rond gaan slenteren in het dorpje, enkele verrassende dingen uit de historie maar heel erg veel stelde het toch niet voor, het dorpje lag erg hoog dus wel wat klimwerk. Wat wel lekker was, het lopen zonder rugzak, wat een verademing zeg. Op een terrasje een kopje koffie gedronken waar het nogal druk was met de kraslotenverkoop, echt Frans dit. Terug op de camping, de zon was er inmiddels weer door, besloot ik een duik te nemen, een zwembad helemaal voor mij alleen. Een prima verblijf hier, lekker rustig en geen kinderen.  Het biertje vandaag kreeg ik eerder op de dag dan ik doorgaans gewend ben. Gezegd werd dat ik misschien voor even een wandelmaatje had gevonden in die Duitser die ook naar Rome loopt, nee, dat gaat hem niet worden, hij is geen maatje voor mij, geen enkele klik mee. Hij was helemaal verbrand ( geen crème meegenomen) zit onder de bulten van de processierups en zijn voeten zijn een en al blaar, de schoenen zijn te klein gekocht, eigenlijk heel er zielig dus. Na mijn dutje aan het zwembad mocht ik weer mijn telefoon bij Piet & Jeanne aan het infuus leggen, iets verderop sprong een man overeind, hij was F1 aan het kijken, heel erg spannend was het. Bij mijn tentje aan de grote picknicktafel, zaten inmiddels wat mensen en het bleken allemaal pelgrims te zijn die zich hier hadden verzameld, Hans een Nederlander op weg naar Rome, twee Duitse jonge meiden Sayana en Jay en hun hond Frau Holle, die op weg waren naar Santiago, waar ook de Duitser van gisteren zich bij ons aansloot. Was gezellig en leuk gespreksstof natuurlijk, hierdoor vergeten de laatste rondjes van de F1 te gaan kijken.  Ook moest er nog ergens een Fransman rondlopen die ook naar Rome onderweg is. Nog een malse bui gehad vanmiddag, gegeten in het restaurant waar ik gezelschap had van Hans, en dan maar weer op tijds onder de wollen deken,  want morgen mogen we er weer tegenaan,  jippy.