Dag 21 Mardigny - Leverdun 35 km

19 juni 2021 - Liverdun, Frankrijk

Niet zo erg goed geslapen vannacht, er stond ergens een koe de gehele nacht te loeien,  vreselijk om aan te horen. Ontbijt werd geserveerd om 07.00uur, Frans ontbijt wel te verstaan, de koffie zit hier dus niet in een kopje maar in een kommetje en dan wordt hiér het brood in gesopt, zo onsmakelijk maar het is zoals het is. De route van hieruit was bepaald en zou ver zijn, helaas was daar de volgende camping pas. Ik werd uitgezwaaid door dit gastvrij koppel en een kaartje moest ik maar sturen als ik er was. Het begin was vrij rustig, wat ik wel prettig vindt om te beginnen als warming-up.  Richting het dorpje Mousson wat op een heuvel lag werd het pittiger, ook vreselijk warm weer vandaag. Bij de Moezel bij het stadje pont a Mousson trof ik een Duits stel wat hier met de camper stond. Het werd hierna vreselijk lang langs een kanaal lopen, links,  rechts erlangs en geen tot weinig schaduw. Gelukkig lagen de dorpjes zo op afstand zodat ik steeds water kon bijvullen, de dorpjes Dieulouard, Zaizerais, en de volgende bestemming zou Leverdun worden waar een camping was. Maar o,o, wat werd het zwaar. En wat trok het laatste stuk weer vreselijk veel energie uit mijn lijf. Hoelang is het geleden dat ik zo ver ben gegaan, mijn lichaam gaf aan niet meer te kunnen, maar die camping moest ik halen. Het STOP teken heb ik 15 km terug al compleet genegeerd. Geheel uitgewoond  kwam ik aan, er stonden nog 2 anderen voor me bij de receptie, maar toen ik was ingeschreven was ik toe aan de grootste pot bier die ze hadden, en die was zó  verschrikkelijk lekker. Op het terras zat een stel uit Eindhoven die hier een foto van genomen hebben. Later bekwam ik me weer een beetje, tijd voor mijn tentje, lekkere douche en ik voelde me weer iets beter,  had oorsuizen en was zelfs wat hees. Tegenover me stond een stel uit Helmond, Piet & Jeanne waar ik na mijn eten ben gaan buurten. Zij had ook gehandbald en kende mijn vroegere trainer Henk Strik ook, grappig is dit. Ze zijn ook bezig met de GR5 in etappes, maar zijn nu hier met de camper. Terug bij de tent komt er een Duitser kennismaken, hij had gehoord dat ik ook onderweg was, hij loopt ook naar Rome.

1. May:
    19 juni 2021
    Misschien een “wandelmaatje”
  2. Susanne:
    Je kunt dit Bea. Ik leef met je mee. En idd misschien wel n tijdelijk wandel maatje. ( die Duitser)
  3. Petra:
    19 juni 2021
    Wat een afschuwelijke afstand ook 35 km. Niet gek dat je dan moe bent! Je gaat hard!!
  4. Bevo Will:
    20 juni 2021
    Super knap Bea,En een wel verdiende pot bier.Petje af,zo,n lange afstand in die hitte.
    Zet door, topper👍
  5. Piet hovens:
    20 juni 2021
    Het is weliswaar zwaar zo'n 35 km. Kun je die afstanden niet wat verminderen. Je hebt toch alle tijd. Maar je bent wel een kanjer om dit door te zetten
  6. Peter:
    Heejjjjj die Beummmm.... lekker bezig , bikkel... 💪🥵😎leuke gastvrije mensen ontmoet.... tuurlijk , Charme zit toch
    in de familie Beumers, daar red je het zekerssss mee..... Três Biên...👍😉

Laat die Duitser niet al te lang meelopen met je..... als hij over het EK begint , schop je hem van de weg....😂👌

Maak niet iedere dag zo’n trip van 35 km, inkorten ..... zekers met dat warme weer!( luister naar je lichaam, dat weet jij wél)!

Vandaag is Vaderdag.... ik ga genieten van de BBQ 🍗🍖🍔🌭🍤...... helaas ben je niet in de buurt , anders kon je natuurlijk aanschuiven..... ( Gastvrije Holländer...)😂😁

Doe het rustig aan en neem weer eens een rustdag... nicht vergessen zu geniesse!💦😎🍺🍔

Goede voortzetting meid.... je doet het 👌💪
    Groetjes Die Lange😘
  7. Els:
    20 juni 2021
    Heej die Beum ,,, jeetje waat hes dich unne mood , de bis al aardig opwaeg , ut snufje Rome kinse al bijna ruuke , en ofse noow un koe huurs loeije of , of un geit huurs blérre of waat dan ouk “” dink maar gewoén zoe “ de maks ut neet idder daag mei toch 😜🙈 en det kumpke koffie is ouk neet zoe gek huur , ik sop idder morge mien boterhemke met pindakiés in de koffie 😁 jao det is ech waor 😊 in idder geval ik geneet steeds weer van dien verhaole en geweldige plaetjes , dich maks ut al mei charmeur(rinneke)😂😂😂 let waal un bietje good op dien lichaam , neem ouk de rôs . Sjapoo kanjer tot laters , 👍🍺🍺😘