Hanret - Namen 18 km Dag 7

26 april 2024 - Namen, België

Tijdens het kopje koffie vanmorgen vertelde ik aan Valerie dat er bij de gastvrouw/heer ook maar voldoende vertrouwen moet zijn om zo maar mensen in je huis toe te laten. Mensen vragen aan mij of ik geen angst ondervind om zo maar overal bij vreemde mensen te slapen. Ze vertelde wel, als ik een man was geweest had ze me geen slaapmogelijkheid aangeboden. Precies, hier sta ik toch al met 3-0 voor op de mannen want dit hadden Solange en Elly ook niet gedaan. Nog een appeltje mee voor de dorst en met 6 km zit ik weer op de route van de schelp. Op de route betekend vandaag een lange Ravel fiets-wandelpad tot in Namen, vanaf mijn beginpunt op de Ravel nog 13 km maar is al eerder begonnen. Geen verkeer, veel banken, maar wel saai. Je kunt niet alles hebben, toch ?  Gisteren had ik een mail gestuurd naar de Jeugdherberg in Namen en kreeg ik vanmorgen een mail retour dat ze vol zaten. Vandaag begint het weekend en de voorjaarsvakantie hier. Maar natuurlijk vond Beum weer een verblijf in Namen. Anne-Marie woont aan de rand van de grote stad  en ik kon er terecht na een mailtje. Ze vangt geregeld pelgrims op. Mijn zolderkamer heeft een prachtig uitzicht over de stad. De grote rugzak af, touristenzakje mee en de stad in. Eerst een stempel bij de tourist info voor mijn paspoort en natuurlijk mijn welverdiende biertje. Heb lang getwijfeld of ik de klim naar de Citadel ging nemen, deze had ik al gezien maar het is wel mooi en ik had de tijd. Flink wat trappen maar dan heb je wel een fantastisch uitzicht. Mensen die slecht ter been zijn of geen zin hebben kunnen met de gondel naar boven. Er stond een prachtig schildpad met een man erop, deze heb ik eerder niet gezien. Terug in de stad was het vrij druk, veel studenten. Nog maar een biertje en wat eten en dan weer terug naar mijn gastvrouw. Toch weer een km of 8 gelopen vanmiddag, wordt niet bij de route opgeteld.

1. Petra:
    26 april 2024
    Mooi Bea, mooie avonturen. Morgen langs de Maas?

Jouw reactie