Dag 85 Campagnano di Roma - La Storta 24 km

22 augustus 2021 - La Storta, Italië

Heerlijk geslapen, met ontbijt vertrokken, wel een Frans ontbijt natuurlijk, dit betekend met een half volle maag vertrekken, koffie, hier had Jean-François voor gezorgd, Stefaan heeft buiten geslapen met Franz, heel aangenaam geweest. Het was hier nou niet buitengewoon schoon en gezellig in het dorp, maar dat kan het natuurlijk niet overal zijn. 06.00 uur was weer het moment dat we de straten van Italië weer onveilig gingen maken. Samen vertrekken betekend nog niet dat we bij elkaar blijven lopen, het loopt al gauw uit elkaar met Paola vaak als hekkesluitster, nog steeds last van haar voeten. Na een kruistocht te hebben gelopen kwamen we aan bij een kapel waar enkele broeders aan het bidden waren, hier lag achter in de Kapél een stempel. Het werd warmer vandaag dan gisteren, dus treuzelen was er eigenlijk niet bij maar het gebeurde geregeld, er werd op tijd gestopt, ook liepen we door een prachtig nationaal park, maar eenmaal dit verlaten te hebben werd het vies en rommelig. Langs de kant lag steeds meer troep, zowel zwerfvuil als grofvuil, ongelooflijk dat de mensen dit doen, niet te zuinig ook, dit wordt niet gedaan door de pelgrims, dit zijn in de regel natuur en dierenvrienden en nemen hun rommel mee. Dat het wordt weggegooid is natuurlijk onuitstaanbaar, maar dat dit op de VF blijft liggen allemaal is natuurlijk geen reclame voor deze regio, nog niet eerder in heel Italië gezien. In het prachtige nationale park de Sorbo Vally, was het mooi, koeien liepen op de weg en had gehoopt nog wat wilde zwijnen te zien, die zaten hier genoeg, maar helaas. Vandaag helemaal geen andere pelgrims gezien buiten ons groepje. In Formello hebben we een terrasje gedaan en onderweg in Isola Farnese was er nog een zwembad met terrasje waar we werden binnen gelaten, gezwommen werd er niet, maar geconsumeerd weer wel, en we kregen hier een watermeloen aangeboden. Ook kwamen we weer bij een waterval zo werd er aangegeven, maar het water heeft amper een val, niet te vergelijken met die in Frankrijk natuurlijk, maar je kon je er even verfrissen, zo ook onze vriend Franz die hier in het water ging liggen en wij maar denken dat hij waterangst had. Klimmen moesten we toch ook weer, en was soms best lastig met deze warmte, paaltjes geven aan hoe ver het nog naar Rome is, ook lopen we al dagen onder de landingsroute van de luchthaven naar Rome, de vliegtuigen vliegen steeds lager, betekend steeds dichter bij de luchthaven dus. Vandaag slapen we in het plaatsje La Storta bij de zusters in het klooster, zelfs Franz mocht hier binnen. De zuster die ons binnen liet was heel erg aardig, de mannen een kamer en wij een aparte. Om 19.30 uur werd het eten geserveerd, hiervoor hebben we nog wat biertjes gehaald  bij de nabijgelegen supermarkt en deze lekker in de kloostertuin opgedronken. Het eten was heerlijk, de wijn in overvloed en de rest mochten we meenemen voor Franz. De avond nog doorgebracht op de kloostertrappen buiten, met een ander groepje Italiaanse kort lopende pelgrims. Dit zal voorlopig het laatste klooster zijn waar ik heb overnacht.  Morgen mijn laatste dag van deze reis.

1. Annie Vestjens:
    22 augustus 2021
    Hoi Bea,ontdekte vrijdag pas dat je op weg was naar Rome. 2 Dagen genoten van je schitterende verhalen en foto’s. En dan morgen al de laatste etappe, geniet er van. Gefeliciteerd met deze geweldige prestatie.
  2. Ans:
    Ohhh Bea, morgen de laatste…
    Geniet van de finish!
    Wat een prestatie zeg…👍🏼
    Ik ben (vanaf thuis) met je meegereisd, ik keek uit en heb genoten van je reisverslagen.
    Goede nacht en op naar je laatste camino dag! 🏃‍♀️
  3. Susanne:
    22 augustus 2021
    Geweldig Bea, je bent er bijna. Geniet van de laatste loodjes… Op naar t Vaticaan!
  4. Math:
    Ha Trix.
    Met een beetje weemoed, en voldoening, kun je na morgen toch terug kijken, op een schitterende, door je zelf geschreven wandeltocht naar Rome.
    Je mag supertrots zijn op jezelf, met deze topprestatie.
    Steak n kears op asse in ein of angere kattedraal kums, vur digzelf, en de veulle mense die dig gesteund hebbe, de leatste tieët
    T geittig good .
  5. Maike:
    23 augustus 2021
    Zet hem op met de laatste loodjes! Groetjes xxx Mike en maike
  6. Annie en Theo Koopmans:
    De laatste loodjes Bea.
    Fijne dag maandag🍀🍀
    Groetjes Annie.
  7. Bevo Will:
    23 augustus 2021
    Ha Bea,de laatste loodjes.Je hebt het weer gedaan ,Respect voor jou,topper.Wat heb ik ook weer genoten van jou mooie verhalen en foto's, Leuke mensen heb je ontmoet,en ook nu een leuk groepje,waar je mee loopt.
    Geniet van de laatste je laatste wandeldag naar Rome.❤💋👍👩‍🦯🍀🍻
  8. Peter Nieuwenhuis:
    23 augustus 2021
    Hallo, mieneTopper…. De letste km’s vandaag nao ein geweldige tocht en schitterende reisverslagen met huûle moeije foto’s!
    Ik heb ontzettend genoten van dien prestatie…. Gaon UT dich neet nao daon…., maar zeg noeijts, noeijts….!

Succés vandaag, maak der unne topdag van met och clubje en Franz natuurlijk…!
    Paus is waiting for U….. dao uhm de groête…😜😂🤣👍
    Kei trots op dich …. Chapeau….en gooje teruukreis….!👍

Wies snel weer ens in Kepèl…..!