Dag 80 Castrojeriz / Poblacion de Campos 30 km

21 juni 2017 - Población de Campos, Spanje

06.00 uur ontbijt, blij dat dit er smorgens al vast in zit, volgende plaats ligt op 10 km. Castrojeris moet ik de vroegere jaren een enorme vesting zijn geweest, gezien de muren die ver buiten het dorp nog liggen met grachten die nu droog staan. Ik werd direct al op de proef gesteld met een flinke berg, die uiteindelijk een prachtig uitzicht bood. Trof Alex boven op de berg, moest hem nog bedanken voor het snoertje van de telefoon. Had gisteren even een paniek moment, telefoon leeg, kreeg hem niet meer opgeladen, probleem !!!! Even uitgeprobeerd met de kabel, bleek inderdaad niet meer te laten, laat hem er nu twee bij hebben, kreeg er een van hem, duim is voor Alex. In Frankrijk kon je ook geregeld lekker langs de kant in het gras gaan liggen, of voor een dutje ging je wat verder van de route, hier kun je de route bijna niet af, geheel afgezet met struiken, vlinderstruiken, het vlinders seizoen zit erop, vandaag heel weinig gezien, de route is niet geasfalteerd, ik loop steeds op keie, na een kilometer of 25 trekt t door de zolen, gaat pijn doen ben in twijfel of ik nog moet verzolen. De stad Leon, das denk ik pas over twee/ drie dagen, heb het even nog niet uitgerekend, zit nu nog steeds in de dorre hooglanden van Noord-Spanje op 800 meter hoog, de meseta is vier dagen doorlopen, dor, heet, vandaag zou het 37 grd worden in deze woestijn. Dat is ook wel te voelen, ik kom wat door kleine gehuchjes t is niet veel maar je kunt er eten en drinken, dat is het belangrijkste, en maar weer lopen, vandaag ook een stuk langs een kanaal gelopen, tot in Fromista, hier een koel terrasje, colatje erbij, en even de situatie bekijken wat ik nog ga lopen eventueel, ik loop meestal totdat ik mijn schaduw niet meer zie, want dan wordt het echt te heet. Alex schoof ook aan, ik besloot om nog een dorp door de lopen, 3,5 km nog, de meeste zouden hier blijven wist ik, Alex wist het nog niet. Ik liep nog wat mensen voorbij die ook nog die 3,5 wilde lopen, maar hierna kwam er even niks. En aangezien de temperatuur , vond ik het dan ook wel welletjes. Ik kwam bij de albergue en moest me eerst melden bij het hotel erlangs stond op de deur, voor registratie en betaling, ook zou ik in het hotel vanavond een pelgrims menu nuttigen. In de albergue lagen 3 mensen op een oor, ik douche en ga het dorp even in, was niet heel veel te zien, maar een bar heb ik gevonden, heel belangrijk, en hier verkochten ze ook levensmiddelen, geen super, maar ik had een beetje keuze voor morgen, want ik heb graag wat proviand bij me voor t geval dat ik drijg om te vallen, want het ontbijt in het hotel voor €3,00, was pas om 06.30 uur, te laat met deze temperaturen. Wie zegt dat dit een vakantie tripje is, denk niet dat iemand op vakantie om 22.00 uur naar bed gaat en om 05.00 uur opstaat. Zit nu op een terras een heerlijke verdiende cervezas te drinken met wat locals. Het is bloedheet, de Spanjaarden begeven zich rond deze tijd niet buiten, ze hebben dan siësta. Ook hier zitten weer ooievaars op de kerk, ik blijf het mooi vinden ondanks dat het nu wel in elk dorp normaal is. Komt er een pelgrim bijzitten, beetje vreemde snuiter, Hongaar, maar voor de rest oké , ik kom ermee aan de praat, blijkt het toch allemaal wat vreemd te zijn, is al twee jaar onderweg, Italië, Oostenrijk, Duitsland, Portugal, nu hier, liet me zijn hele kleerkast zien, stinken, geen geld, familie verongelukt, ik heb op een gegeven moment bedankt, vertrouwde het zaakje niet, had canabis bij zich, heb betaald en ben naar mijn albergue gegaan, de was was droog, ja dat wil wel met deze hitte. Een Duitser lag langs mij, O help, das niet de eerste keer, mijn eerste vraag was dan ook of hij snurkte, jawool, was zijn antwoord. Dat belooft weer een fijne nacht dus. Morgen wordt een hele zware dag, vroeg op, 36 km door de hete meseta, kan niet eerder stoppen , er zijn geen albergues meer na 18 km, dus t wordt daar stoppen , of doorlopen tot 36 km. Nog even een nachtje over slapen. Het eten was heerlijk, soep, paella, salade, ijs, wijntje of 3. De Duitser vertelde dat op de 18 km kale vlakte er een wagen zou staan met fruit en water, dat is even goed geregeld, Vanavond nog even met mijn Familie op face time gezeten, gezellig, ze hadden een familie feestje. Nu mijn voorbereidingen treffen voor morgenvroeg. Truste en....... Later.

1. Urbain Reynaert:
    21 juni 2017
    Beste Bea , je ben op de camino of de way dat is geen plezierreisje ,maar je ben goed bezig ,doe zo voort!
  2. Anja:
    21 juni 2017
    Wat bisse toch unne bikkel, petje aaf! Ik geniet van dien verhale, al 80 daag lang!
    Groetjes Anja Peeters
  3. Coen Naus:
    22 juni 2017
    Hoi Bea...t lijkt wel ..Around the world in 80 days...zoveel fantastische verhalen en foto's. Wederom Chapeau en goodluck en zeker vandaag en wij hier trouwens ook met die 35 bolletje C !!!
  4. Will en Marc:
    23 juni 2017
    Ha die Bea,
    Super hoe je t doet.
    Wat n uitdaging en lef wat je hebt.
    Gelukkig ben je goed op je hoede.
    Go on... je kunt t.

Groetjes marc, will en Puckel!