Dag 57 Bazas / Captieux 19 km

29 mei 2017 - Captieux, Frankrijk

Het was gisteren snel laat, de klok sloeg 24.00 uur, waw zo laat was ik al in maanden niet naar bed geweest, dat zijn geen pelgrimstijden. We hebben gisteren mijn al genomen foto's allemaal op een back-up gezet op Peter zijn laptop, kan ik ze ook niet meer verliezen. Heerlijk geslapen in de camper, maar vanmorgen heb ik dan toch een prins gezien, en wel een heuse keukenprins, chef de cuisine, in de naam van Peter Nijssen. Heeft een heerlijk eitje voor mij staan bakken, en er stond zelfs hagelslag en kaas op de ontbijttafel. Ik was erg laat weg voor mijn doen, maar t waren maar 19 km vandaag, en t was niet zo héél heet. Vanavond mag ik weer van de gastvrijheid van Peter en Marion genieten, ze rijden een eindje verderop en kijken uit voor een camping. Ik kan mijn rugzak in de camper laten, maar dat doen we toch maar niet, hij is wel een stuk lichter, maar ik heb veel ruimte gekregen in mijn kleerkast, ik hoop dat ik niet teveel mee terug ga geven, maar dat zie ik dan wel weer, handschoenen misschien nog nodig ? Ik heb ze nog nooit aangehad. Jammer dan. Ik moest eerst een kilometer lopen voordat ik weer op de route zat, ben nog even naar de tourist info geweest in Bazas of ze een slaapplek konden reserveren voor morgen avond, helaas nog niet gelukt, allemaal antwoordapparaaten aanstaan, wel ingesproken, ik zie wel. Ook was er een begrafenis in de kathedraal, was er erg druk. Veel bos vandaag, geen enkel dorpje, dus moest wat eten meenemen voor onderweg, water was er ook niet te krijgen. Zuinig dus vandaag. Ineens lag er midden op het pad in het bos een hompje, ja, wat was het eigenlijk, het waren bij nader inspectie 3 jonge zwarte nertsen of zoiets, heel raar om die zo in elkaar dood te zien liggen, heb er een foto van geknipt, weet niet of t hierop te zien is.. Om 13.00 uur even een kleine pauze, op een grote stapel gerooide bomen, nog niemand gezien vandaag, ben vandaag Remi: alleen op de wereld. Alleen ? Nu voor even, maar als ik me bedenk wie hier op dit pad al allemaal gelopen hebben, gisteren Irene, vanmorgen Pedro, morgen en de dagen erna, Seleste, Rijk, Aquila, ja eigenlijk is dat heel raar. Wat me opvalt dat er vandaag niet zoveel vogels zijn, wel muisjes en hagedissen die hun vluchtweg zoeken in het hoge gras. Ik loop nu al uren rechtdoor, geen bocht, niks, deze rechte weg was vroeger een spoorbaan, op enkele plaatsen kun je het spoor nog zien liggen, en ook meerdere opstakels die ik moet nemen hierdoor, beetje het betere klimwerk, ik dacht aan Guy met zijn wagentje, succes morgen jongen. Volgens mij ben ik nu bijna in Captieux, dacht nog even onderuit in het gras voor ik verder loop, mijn blog nog een beetje bijwerken, heb onderweg wat meer inspiratie dan s'avonds, was nog vrij vroeg dus dat kon dacht ik, krijg ik net op dat moment een belletje dat Peter en Marion al in het centrum waren , nou dan loop ik ook maar door, hoeven ze niet langer te wachten, ik trof ze bij het gemeentehuis, heb hier nog even een stempel gescoord, de campings zijn hier niet dik gezaaid, en die van gisteren was goed, dus zijn weer hier naar toe gereden, nog even bij de U-Markt aangeweest, maar kon niet vinden waar naar ik op zoek was. Op de camping werkte een Nederlandse vrouw, zij was zo vriendelijk om met mij de komende reserveringen vast te leggen, aardig van haar. Het weer is iets minder geworden, het dreigt te gaan onweren, even afwachten of we vanavond buiten kunnen blijven zitten. Het is nu 19.00 uur, het regent een beetje maar de BBQ gaat door, gewoon onder de luifel, het kan net. Was heerlijk en gezellig en lekker rustig op de camping. De avond komen we ook wel weer door, wijntje, misschien nog een kaartje leggen. Later.
Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Peet:
    29 mei 2017
    Ha Remi, dink det t auch wel uns lekker is um Allein te zien. En doe wits aan t einde kums se altied op de haarde weag.
    Remia
  2. Hetty Koolen:
    30 mei 2017
    Ach Bea een paar uurtjes niet praten is toch ook goed voor jou. Dan heb je meer oog voor andere dingen om je heen. Geniet nog van al dat moois dat je tegen komt. Super verhalen kan jij schrijven, ik beleef ze in mijn luie stoel. Succes nog!!
  3. Theo Aerdts:
    30 mei 2017
    Hallo Bea, alles goed zo te lezen doe Marion en Peter de groeten van mij.