Dag 52 Sourzac / La Gratade 18 km

24 mei 2017 - Fraisse, Frankrijk

Wat een heerlijk nachtje geslapen, geen mensen die snurken, of Guy snukt, geen idee lag aan de andere kand van t huis. Ik werd pas wakker toen er gerommel was in de keuken, ja ik kan ook wel weer wat op, in de keuken zat weer zn sopper, kom thee zijn stokbrood te soppen, ik bakkie koffie. Wijn hoefde ik niet te betalen, die was van de Fransman, aardige vent. Nog wat kersen voor onderweg, 3 km lopen naar Mussidan en ik zat weer op de route. Hier zou ik de plaatselijke bakker weer de dag van de week gaan bezorgen, maar ik heb anders besloten, ben nooit een fruit eter geweest, maar ga toch eens overstag, van al die stokbroden wordt je ook maar een oud wijf, fris fruit moet erin, dus vandaag de groenteboer een goede dag bezorgd. Mussidan !!! Waar ken ik deze naam van ? Een Duits lied viel me in, hoop dat t lied mooier is dan de stad, want dat was niet heel uitnodigend, zat dan ook al gauw richting de bossen. Gelukkig veel bos vandaag, schaduw, want t zou warm worden, denk n graadje of 28, op tijd aanlopen was er niet meer bij, moest de tijd nemen vandaag, was maar een korte route. Gelukkig in Saint-Géry hadden ze een kerkhof, niet om de doden te bezoeken, maar om mijn aqua bij te vullen. Om 14.00 uur kwam ik net voor de finish aan een mooi meer, top, hier gaat Beum haar lakentje uitgooien , in de schaduw onder een boom, niemand zag me liggen, maar ik zag de pegrims wel voorbij lopen als er zouden komen. Had al een tijdje achter drie voor mij bekende rugzakken aangelopen, zij hadden mij niet gezien. Na 1,5 uur weer op pad, net toen ik de weg weer opdraaide komt Guy aanlopen met zijn kar, hij trekt zijn bagage achter zich aan, heeft zwakke achillespees en kan geen gewicht dragen. We verblijven deze nacht weer in dezelfde Gite, vond ik lang genoeg met deze warmte, 18 km. Maar dat dachten er meer, Aquila, Rijk, en Bettina waren ook op dit adres. Was ik ze nu dus toch maar voorbij gelopen, had ik eerste keus bed gehad, nu lig ik boven in stapelbed, in een hele kleine ruimte met 5 personen. Zij zouden eerst verder lopen maar omdat het zo warm werd vandaag hebben ze vanmorgen hier nog gereserveerd. Geen gastvrij gezin, niks te drinken bij aankomst, verzin je toch niet met dit weer, wel koud water in de koelkast. Ben na de douche in de tuin gaan lezen, voelde zo 2 teken zitten, ja das iedere dag oppassen, lichaam goed controleren. Eten en wijntje was prima, nog wat van de avond genieten en dan de sauna in met zn vijven, slaapkamer bedoel ik dan, ja saunatje zou wel lekker zijn, zo ook een massage, Later.

1. Christel Jacobs:
    24 mei 2017
    Muss i denn, muss i denn zum Städtele hinaus, Städtele hinaus?... Bedoel je die? Wel erg toepasselijk nu. En nee Bea, zolang je wijn nog wordt betaald door een (leuke?) Fransman, ben je echt nog geen oud wijf van het stokbrood eten.
  2. Jan savelkoul.:
    25 mei 2017
    Wijn en brood ,, sauna en massage,, hou vol je bent halverwege.
  3. Jeanne Verheijen:
    25 mei 2017
    Poe poe Bea, wat ben je goed bezig!
    Ik geniet van jou leuke geschreven stukjes.
    Je bent bijna op de helft, ga zo door!
    Neem je nog geen dagje vrij?
    Geniet ze.