Dag 51 Echevennoz - Aosta 17 km

19 juli 2021 - Aosta, Italië

Gelukkig voelde ik me bij het opstaan al stukken beter, had al weer wat langer geslapen en had weer trek. We konden ontbijten in de bar langs de kerk en ik nam het ervan, een bodem maken dus. Op de rekening stond mijn krop sla van gisteren niet bijgeschreven, goed gedaan mannen. Het eerste stuk, ik liep weer met Bruno over we liepen zowat hetzelfde tempo, was heel er mooi, langs een kleine beek en in de schaduw op een hoogte, en nog steeds naar beneden, we moesten de hoogte van de St Berhard nog steeds achter ons laten, dus nog steeds bergafwaarts. Het was echt een heerlijk stuk, rustig, geen verkeer, er stond zelfs een ,,pelgrim,, langs het pad. Onderweg even een terras aangedaan, ja hier is alles open zelfs op maandagmorgen. Na een wandeling van 17 km kwamen we aan in de stad Aosta. Bruno zijn plan was om hier te blijven, dit kwam beter uit met zijn slaapgelegenheid voor morgen, dan weer in een stad. Ik vond het wat kort vandaag en het was pas 13.00 uur geweest. Ik zou naar de Kathedraal gaan en verder lopen, ik zou wel zien, maar dan zou ik ook morgen weer niet goed uitkomen met een overnachting, dus een beetje in dubio. Plots werden we aangesproken door een dame die tegen ons in 3 talen begon te vertellen dat, als we een slaapplaats zochten zij ons graag zou helpen. Ze ging met ons naar een seminar, daar waar de nonnetjes wonen. Dit leek me wel eens leuk, was benieuwd dus ik liep even mee. We werden idd ontvangen door de nonnen en ik besloot hier te blijven. Of we een koppel waren, nee !!  Nou dan mag je van de zusters natuurlijk nooit op één kamer, maar uiteindelijk gebeurde het toch. We kregen een pracht van een kamer, een 5 ***** hotel kon er nog een poepie aan ruiken. Spullen op de kamer gedropt en direct door naar de plaza voor een drankje. We bestelde een 33cl maar kregen een 0,5lt, ook die kregen we naar binnen. En een lekker bord spaghetti, wat had ik daar weer zin in. Wat was er gisteren met me aan de hand ? Ik denk iets verkeerds gegeten of gedronken, ik heb wel eens iets in de rugzak wat ik misschien niet meer moet eten, ook drinken doe ik wel eens aan de fontein in het dorp, niet altijd drinkbaar. Maar ik ben er hopelijk weer bovenop, iedereen is wel eens ziek zwak en misselijk. Het is heet vandaag, vanmiddag was het hier 31grd en dat blijft het de komende dagen ook. Een wandeling door de stad stelde we even uit, we waren allebei wat moe en besloten een middagdutje te gaan doen waarna we hierna de bijzondere gebouwen bezochten zoals de Baseliek, met van buiten bijzonder fraai schilderwerk. Laat in de middag kreeg ik een berichtje van Liv, ze was ook in Aosta gearriveerd, waar we elkaar konden ontmoeten?  Ze sliep ook in de seminar maar in een heel andere vleugel van het gebouw, klein kamertje, geen handdoek en ze moest om 20.00uur binnen zijn, terwijl wij zelf een sleutel hadden van ons ,,hotel,, .  Ik nam nog een grote milkshake, Bruno ging nog uiteten. Weer blij met deze dag.

1. Peet:
    19 juli 2021
    Det is nog uns lekker. Eindelijk begint nou t gooie laeve. ITALIË is geweldig.
  2. Maria:
    19 juli 2021
    Het wisselvallige weer,de regenbuien zijn nu hopelijk verleden tijd voor je.Na regen komt zonneschijn.Zo wandel je het mooie prachtige Italië in.
  3. Simone Lamberts:
    20 juli 2021
    Fijn dat je je weer wat beter voelt. Dat loopt fijner. 👍
  4. Door:
    20 juli 2021
    Na regen komt ☀️☀️☀️☀️☀️☀️☀️☀️☀️☀️☀️☀️☀️☀️☀️☀️☀️☀️☀️☀️☀️☀️☀️☀️☀️☀️☀️☀️☀️☀️☀️☀️☀️☀️☀️☀️☀️☀️☀️☀️☀️☀️☀️☀️☀️☀️☀️☀️☀️☀️☀️☀️☀️☀️☀️☀️☀️☀️☀️☀️☀️☀️! Geniet ervan!
  5. Truus Thiesen:
    20 juli 2021
    Ha Bea,, gelukkig voel je je weer beter....is ook zeer ongemakkelijk als je onderweg bent...
    Hopelijk heb je een goede nachtrust bij de nonnekes.😴.enne ,,,, morgen gezond weer op🙋‍♀️🐕😘🌞🌞