Dag 45 Limoges / Flavignac 30 km

17 mei 2017 - Flavignac, Frankrijk

Mooie kamers vannacht, er liggen wel eens verschrikkelijke stofwolken van maanden onder bedden, maar hier kon je van de vloer eten, uitzicht vanmorgen helemaal niet verkeerd, uitzicht op de kathedraal, maar wel geen ontbijt. Dit hebben we in de stad gedaan, bakker goed betaald, en koffie op terras. Hierna met Aquila nog even de sirtaki gedanst op het plein. Hierna de route gezocht om de stad weer uit te komen, vaak wat lastig, ook vanmorgen. Het zou vandaag warm worden, te warm eigenlijk voor te lopen , 27 graden, maar wel met geregeld schaduw, in Spanje zal het straks veel warmer zijn en geen schaduw, veel drinken dus. In Aixe-sur-Vienne even een pauze gedaan, Abel moest nog reserveren voor morgen, dan hebben we nog geen slaapplaats, lijkt dus erg lastig te zijn, tja het wordt steeds drukker op de route, ze bestaan niet meer, of ze nemen gewoon niet op. We zijn vandaag ook 2 pelgrims voorbij gelopen uit Canada, gestart in Veselay. Ons groepje van vier bleef redelijk goed bij elkaar vandaag, op wat kilometers na. Het was echt warm, mijn stokken prikte in het warme asvalt en bleven aan de teer plakken, op enkele plaatsen was ook net nieuw wegdek gemaakt, de steentjes/teer blijven onder je schoenen plakken. Beetje saaie dag vandaag, gewoon wat asvalt weggetjes, en beetje lange route, 30 km, in Saint-Martin-le-Viex nog even een lekker stokbroodje gezond gegeten. De laatste 6 km trokken nog lang, en beetje kuiten trekkertje weer.
Bij aankomst in Flavignac stond de kerkdeur open, had het zo warm, ben in het middenpad op de grond gaan liggen, heerlijk, dat was heerlijk koel. Abel had inmiddels de sleutel gehaald bij de tourist info, en Rijk zat al op t terras. Lekker een douche genomen, slapen met zn vieren in een kleine ruimte, Rijk boven Abel, ik boven Aquila. Om 19.00 uur werden we verzocht in het restaurant te zijn, daar troffen we een Nederlandse pelgrim, Irene uit Utrecht, ook onderweg naar Santiago. Vanavond flinke regen , maar nu droog, ze voorspellen voor morgen ook regen, we zullen zien. Nu een drukte van jewelste in ons klein kamertje, ieder moet wachten op zn beurt, of het raam een stukje open mag vannacht, ja , je stikt hier zowat, maar we moeten wel uitkijken dat er geen hond of kip naar binnen springt, wat straks wel t geval was, wel grappig hoor. Ieder nog wat voor zichzelf aan het doen, naar huis bellen bv, en dan weer te bed, morgen ..... tja wat zullen we morgen eens gaandoen ? Later.

1. Jeanne Beumers:
    18 mei 2017
    Iedere dag een nieuw avontuur. Nog volop energie blijkt uit je goed humeur. Fijne dag morgen
  2. Marian Joosten:
    Haaaa Beum
    Was ff helemaal vergeten dat je al weg was bohhh. Gisteren met Evelien gepraat die jou al die tijd al volgt en daar zo enthousiast over is. Ben gelink gaan lezen.
    Whauwww super meid wat een verhalen, wat een ervaringen, wat een ontmoetingen geweldig.
    Ben trots en jaloers op jou dat jij dit doet,durft,doet super.
    Blijf je nu volgen haha
    Heel veel liefs Marian Joosten x
  3. Peet:
    Ha groëte zus
    Ich waas altiëd al trots op dich, mer nou wel super-trots.
    Dieke kus XXX
  4. Peter Nieuwenhuis:
    21 mei 2017
    Auk ik bin natuurlik trots op dich, leuke ervaringen die se mei maks.
    En de beinkes daon ut perfect.... Keep on going