Dag 43 La Sarraz - Lausanne 35 km

11 juli 2021 - Lausanne, Zwitserland

Gelukkig niet zo kou als gisternacht, en was al vrij vroeg klaar voor vertrek, eerst nog wat eten van wat ik nog had, komt Bruno langs gelopen. Hij had gister zijn jack op de douche laten hangen met ID en Zw Franc in de zak. Das balen, weg natuurlijk. Hij wilde blijven tot de receptie open zou gaan, misschien lag hij bij de gevonden voorwerpen, dacht hij, denk het niet, jammer voor je maar ik ga alvast lopen. Het was droog dat is al heel wat en lekker wandelweer. Langs een smal riviertje liep heel lang een man en een hond met me over, hier bedacht ik toen de zon erdoor kwam, dat ik heel veel natte was bij me had. Heb dit gister gewassen toen de zon nog scheen en even later de onweersbui korte mette maakte met de waslijn. Met veiligheidsspelden heb ik om de beurt alles aan mijn rugzak vastgemaakt, want al die natte was is loodzwaar in de rugzak. Na een lange klim aangekomen in Cossonay dreigde het toch weer te gaan regenen maar het dreef voorbij. Dit dorpje leek van beneden heel erg leuk, maar eenmaal boven was het een drukte van jewelste, vooral het verkeer. Voor de hoogmis was ik te laat, die was al bezig. Aangekomen in Vufflens La Ville zat Bruno in een oude wasplaats zijn lunch te bereiden. Hij had zijn jack terug, maar het geld was eruit, jammer dan. Hier ben ik weer als eerste vertrokken en een km of 8 verderop heb ik even een terrasje gepakt, waar de cola CHF 4,50 koste. Maar hij was wel lekker. Hier in Bussigny haalde Bruno mij weer in terwijl ik op het terras zat. Het laatste stuk richting het meer van Genève liep nog lang door een bos waar nog een rivier meeliep. Beetje modderig was het nog wel maar je kon er bijna overal wel langs komen, geen echt gemodder meer zoals de afgelopen weken. Machtig mooi als het meer in zicht komt met daarachter de Alpen, de grote jongens, ik weet niet welke ik voor mijn kiezen ga krijgen over een paar dagen, de grote Sint- Bernhard. Het was zondag en mooi weer, dus het lag er vol van de zonaanbidders, met biertjes en BBQ, ik had verschrikkelijke dorst en eenmaal aangekomen op de camping was ik blij dat deze niet vol was, dit had ik toch wel even verwacht. Voor pelgrims de halve entree prijs dat is dan wel weer aardig, er is nog een pelgrim werd mij gezegt, een Fransman natuurlijk, ja klopt zegt de vrouw. Ik heb enkel mijn tent op gezet en de rest er allemaal ingezet, ik had z'n zin in een biertje, Bruno had er al eentje op. Ik heb hier ook maar direct gegeten het was inmiddels toch al 19.00 uur. Hierna een heerlijke douche en ik was weer helemaal het vrouwtje na die vele km's van vandaag. Iedereen verzamelde zich bij de TV'S die overal op de camping hingen, de EK finale begint zo, en te horen zijn er heel veel Italianen hier. Dat de beste mag winnen. Ik loop zo ook nog even die kant op.