Dag 41 Saint-Germain-Beauprě/ Benevent-L'Abbaye 35 km

13 mei 2017 - Bénévent-l'Abbaye, Frankrijk

Na een erg mager ontbijt, brood kreeg ik niet doorgeslikt, zo droog, en soppen: nee dat doen wij Nederlanders niet. Met zn 3e vertrokken, maar je loopt al snel uit elkaar, we waren nog geen 6 km aan het lopen, ergens een klein dorpje staan Abel en ik wat te kijken, om vervolgens de route weer te vervolgen dachten we, nee dus. Ik als een kloek achter de haan aan, oftewel als een kip zonder kop, Beum kijk dan ook zelf of je op route zit, maar nee blind die Fransman vertrouwen, nooit meer doen. We zijn 4 km omgelopen en weer in een moordend tempo, langs een drukke weg. Was al moe toen ik in La Souterraine aankwam, en het waren er vandaag toch al 32 , plus 4 dus. Hier troffen we Rijk en David die wel goed waren gelopen, bakkie gedaan, en weer vertrokken, wat doet de kip vervolgens:: ze loopt weer achter die Fransman Abel aan, en ja hoor , weer de verkeerde kant, nu is t zat geweest, ik ga wat langzamer lopen, zodat hij van me weg kan lopen, maar heb hem nog lang in de rug gezien. Vandaag ga ik de grens van 1000 km over, das toch al een heel stukje, nietwaar ?? Nog zo wat van 1600 km te gaan. Was n beetje een saaie route vandaag, niet veel te zien, geen dorpjes, 3 km voor de finish begon het flink te regenen, kreeg al direct 2 liften aangeboden, deze heb ik vriendelijk bedankt, was gelukkig in de buurt van wat bomen om mijn broekspijpen weer aan te ritsen en mijn jas aan te doen, koelt dan toch direct flink af, plutje uit en doorlopen. In het dorp aangekomen op zoek naar de straat waar de Gite is, loopt er net een jonge dame op de markt, het toeval is dat zij de dochter is van het adres waar ik moet zijn, was blij er te zijn, Abel was er natuurlijk al, was een mooie accomodatie, vrouw erg vriendelijk, heerlijke douche, gewacht tot dat iedereen er was, Rijk ging douche en wij zijn even naar de supermarkt geweest, ontbijt voor morgen en ook voor overdag, want t is morgen zondag, heb ik me laten vertellen, ja is raar maar je weet vaak helemaal niet wat voor een dag het is. Om 20.00 uur naar de bistro, dochter van de gastvrouw was hiervan eigenaresse, ja zo werkt dat. Was erg moe, was dan ook niet echt gezellig gezelschap , was blij dat ik in bed lag, morgen weer een dag.

1. Will:
    14 mei 2017
    Nu al een geweldige prestatie.
    1000 km.
    Zal/kan ik je nooit nadoen, dat weet ik zeker.
    Proficiat Bea!
    En..... volhouden meid!
  2. Ger giesen:
    14 mei 2017
    hallo bea wat knap van jou hoe gaat het met jou alles goed hopen wy al een hele prestatie volhouden meid het gaat je lukken gr van ons doeiiiiiiiiii
  3. Bep en Jaap van Zoest:
    14 mei 2017
    hallo Bea, we genieten van je mooie verhalen en leuke fotos. Je vindt je weg door Frankrijk toch heel goed en Santiago komt al aardig in zicht. We volgen je met veel interesse op de voet en wensen je nog veel plezier voor de komende weken.