Dag 40 Chateaubrun / Saint-Germain-Beaupre 28 km

12 mei 2017 - Saint-Germain-Beaupré, Frankrijk

Onze prachtige locatie verlaten na een bij elkaar geraapt ontbijt van wat we allemaal nog in de rugzak hadden plus een half brood dat de gisteren in het restaurant mee kregen, erg aardig. Een stuk langs de rivier de La Creuse gelopen, tot in Eguzon-Chantôme waar Rijk, Abel en ik een kop koffie hebben gedaan met een bezoek aan de plaatselijke bakker. David was nog in de Gite gebleven, moest nog van alles ,,doen,, we bleven z'n beetje bij elkaar maar wel ieder zijn tempo, dan de een voorop, dan een ander. Mijn ritsen afpijpen, ja die houden we erin, die blijft leuk. Tot in Crozant, nee niet dat gedraaide broodje bij de bakker, maar een prachtig dorp aan de rivier La Sedelle, prachtige oude kasteel- ruïne, ook voor hier, wie toevallig in de buurt is, deze bestemming niet vergeten. veel foto's gemaakt vandaag, was prachtig wandelweer de camera heeft overuren gemaakt. Toen we bij de burcht iets wilde eten hoorde we het luid zoemen van een grote bijenzwerm, waarna we snel onze biezen pakten en een stukje verderop bij de kerk gingen zitten. Maar het werd nog mooier hierna, ik wou dat ik jullie allemaal de foto's kon laten zien, maar helaas, ik zal er een paar mooie uitzoeken. Even een tijdje bij de waterval gezeten, prachtig geluid. Had een km of 6 voor de finish zin om even ergens te gaan liggen, Abel was voouit, Rijk liep ergens achter me, vond een leuk plekje bij een poel, matje uitleggen, boterhammetje, zonnetje , even een moment voor mijzelf. Na een half uurtje hoorde ik wat ritselen, keek langzaam op en zag een ree staan, hij zag mij maar bleef staan, ik heb er wel een foto van kunnen schieten maar toen schoot hij weg, iets later zag ik aan de overkant van de poel een jong hertje lopen, maar de ree was in de buurt, want ze begon vreselijk te burlen, ze bleef bezig, na een tijdje vond ik mij een indringer in hun territorium en ben toen maar vertrokken. Met nog 1 km te gaan krijg ik een belletje, waar ik was, de mannen waren ongerust, ik zei: in Frankrijk natuurlijk. Nee Peter van de beveiliging, je hoeft nog niet deze kant op te komen, met deze mannen in mijn buurt kan er echt niet veel gebeuren, een hele geruststelling dus. Bij aankomst in de Gite, iedereen was er natuurlijk al, en een nieuweling, Stefan uit Frankrijk. Geen eten vanavond, dus we moeten weer naar een restaurant, restaurant ligt aan de overkant van de straat, we hoefde gelukkig niet meer in de benen, David stond hier al 3 uur voor de deur te wachten tot de bar open gaat, eindelijk, 19.00 uur, we kunnen aan tafel met een biertje, de voertaal was vanavond Frans, ivm Stefan, hij kent geen Engels. Na een goed dinner moesten we € 20,00 pp betalen, das weinig, we hebben alleen al voor € 20,00 pp gedronken, dus was een vrij goedkope avond, gezien de gezelligheid.