Dag 38 La Châtre / Cluis 27 km

10 mei 2017 - Cluis, Frankrijk

Vanmorgen in het ochtend zonnetje heerlijk genoten van een uitgebreid ontbijt, met eieren en spek. Was wel wat later in de benen dan ik gewend ben, maar ik loop vandaag alleen, en kan mijn eigen tempo bepalen, en heb de dag aan mezelf, Jan heeft me weer op de route gezet, waar hij me gisteren heeft opgepikt. Vandaag zou t maar 27 km zijn, was nog geen uur aan t lopen, zag ik 2 pelgrims voor me lopen, liepen niet erg hard, deze had ik nog wel eens gauw ingehaald, Will en Roel, ze komen uit Den-Helder, ze hadden de route tot Veselay al in andere tijden/ jaren gelopen, waren nu op weg naar de eindbestemming Santiago vanuit Veselay. Er was net een prachtig kasteel toen we ons troffen, ook hier liepen Rijk en David rond. Ben van hieruit weer alleen verder gelopen, helaas met een klein omweggetje. In Neuvy- St S in het park even gerust, maar toen ik het dorp uitliep was er een veel fijnere rustplaats, aan een mooi meer, heb hier een tijdje lekker gelegen en gelezen. Toen ik hierna weer een kwartier op de route was kreeg ik een foto van de mannen met een glas bier , ze zaten in Neuvy , kunnen het ook niet laten he. Ben op mijn gemak doorgelopen , veel foto's gemaakt, heb ik met Abel niet zoveel tijd voor, veel nieuwschierige koeien , en een bull, ook weer 2 hertjes gezien. Had met Jan afgesproken ons te treffen in Cluis-Dessous, klein gehucht net voor Cluis, hier zouden ruïnes van een fort zijn, leek me een mooie locatie, bij aankomst bij de prachtige ruïne stond de camper er wel, maar Jan was er niet, hele mooie plek hier, ben maar in de strandstoel gaan zitten in afwachting van, komt er een app van Jan , of hij het pilsje al koud kon zetten, ja waar ????? Ha, hij was me tegemoet gelopen , dacht hij, maar had niet de juiste weg genomen, ik was via de goede route aan de andere kant bij de ruïne gekomen, 10 min gewacht, hier bleven we niet staan, Jan was vanmiddag op onderzoek geweest en had een andere locatie gevonden, iets verder uit t dorp, maar wel op de route, bij een grote brug.
Was eerst nog even in het kerkje van Cluis geweest waar je zelf je stempel in je paspoort kunt zetten. Het weer was nog prachtig, geen regen gehad, de Franse Piet had het vandaag gelukkig helemaal fout voorspeld, het was heerlijk weer, 21grd en korte broek aan gehad, mijn nieuwe plu dus niet uit hoeven te proberen. Jan is weer voor me aan het koken, net een heerlijke salade gehad. Na het eten hoefde ik niet af te wassen, dit deed Jan, ooit zei eens iemand op de blog: Beum t moet geen vakantie voor je worden, ik moet zeggen het gaat er erg veel op lijken. Ben even de omgeving wezen verkennen, er was een viaduct in de buurt, erg lang en erg hoog, geen verkeer, ben er even overheen gelopen, hier lopen de pelgrims ook, er wordt hier bungy jump gedaan, helaas nu niet, dat had mijn dag compleet gemaakt. Prachtige zonsondergang vanavond.

1. Will en Marc:
    11 mei 2017
    Prachtig om te lezen hoe je er nog steeds van geniet.
    Je doet t echt super Bea!
    Dikke kus van puckel en ons.
  2. Christel Jacobs:
    11 mei 2017
    Je bent een topper Bea!!!
  3. Theo Aerdts:
    Dag Bea,

Prachtig om te lezen hoe jij er van geniet om iedere dag weer te gaan lopen.
    Ik hoop dat je het volhoud tot het einde van de tocht veel succes nog.