Dag 35 Charenton-du-Cher/ Bouzais 18 km

7 mei 2017 - Bouzais, Frankrijk

Wakker worden in een Chăteau uit de 17 e eeuw is toch wel heel bijzonder te noemen, wat heeft zich hier al allemaal afgespeeld, en welke hoogheden hier over de vloer hebben gelopen , gezien de vele foto's uit de oudheid die nog overal in het huis aan de muur hangen, voorvaderen ?? Wie zal het zeggen, de tuin was een Engels ontwerp en was uit 1850, heel erg groot, en nog redelijk onderhouden. Onze gastvrouw was iets of wat gestrest vanmorgen, had zich verslapen, moest nog snel naar de bakker aan de overkant, vrouwtje doe rustig, wij hebben de tijd, we gaan voor een korte route vandaag. De Fransen moeten vandaag weer naar de stembus, maar denk dat de uitslag al bekend is, morgen hebben de Fransen weer een Feestdag. Ook geen spannende route vandaag, stuk kanaal erbij waar een half ree lag, er was iemand bezig geweest dit te verorberen maar we hebben niet gezien wie. Abel en ik kwamen al gauw in Saint-Armand-Montrond aan, bij de kerk was het druk , ivm communie, nog 5 km naar Bouzais, onze eind bestemming vandaag, maar we konden er pas om 16.00 uur in , het sloeg 12.00 uur, we hadden voor ons doen al zo langzaam gelopen, dus besloten om ergens wat te gaan drinken, niks open buiten een kabab tent, dan maar een broodje schaap erbij, pilsje, och ja waarom niet, Rijk even een app gestuurd waar we zaten, of hij ook zin had in een biertje, tuurlijk had hij dat, heel veel later waar hij bleef , hij was t dorp al uit gelopen, kon de schapen tent niet vinden, nee natuurlijk niet, deze lag ook niet op de route, foutje van ons. Even terug geroepen, dan nemen we nog maar een biertje. Het begon weer te regenen, om 14.00 uur ging de tent dicht en werden we verzocht te vertrekken. Na 5 km in Bouzais te zijn aangekomen in onze Gite voor vanavond, er was er al een Let ( David ) gearriveerd die goed Engels sprak. Abel heeft weer wat adresjes gebelt voor de komende dagen, met lekker biertje erbij, de gastvrouw zou voor de maaltijd zorgen vanavond, ik zou in de hoogslaper liggen vannacht, oeps hoop dat dit goed gaat komen. Het lijkt dat er geen pelgrims meer bijkomen, wordt nachtje met 3 mannen. De gast heer/vrouw slapen ook in de Gite. Verder niet veel gebeurd, hoop morgen op een spannender verhaal. Later

1. Jan van der Vight:
    7 mei 2017
    Ha Bea, fijn dat het zo goed gaat, maar met al die mannen om je heen ben je wel de tel kwijt, 2 keer dag 35 kan echt niet wel een beetje bij de les blijven, gaat zo door geweldig ben echt jaloers op je prestatie. groet Jan
  2. Truus Thiesen:
    8 mei 2017
    Ha Bea,,, even jou verslagen nog gelezen. Ik was een beetje achter, maar dat geeft niks.
    Alles onder controle neem ik aan, had ook niet anders verwacht. Soms denk ik kon ik maar even mee , de ervaring, de rust . Maar ja wie weet.... Hier is nog alles het zelfde, de situatie is er niet beter op ,maar zover redelijk. Als er iets extra''s is dan app ik dit wel. goede reis nog .. Veel liefs !!!!!!!