Dag 3 Obbicht - Maastricht 28 km

1 juni 2021 - Maastricht, Nederland

Het plan was om vandaag niet al te laat te vertrekken, mijn schoenen stonden dan ook al om 9 uur met de neus naar het zuiden. Afscheid van mijn zus,  en Jan zou even 1 km mee gaan oppe fiets, de goede richting op. Bij de 1e kerk moest ik al van het parcours af, was me vergeten in te smeren tegen de zon, ga ik verdomme met mijn grote lompe poten op mijn zonnebril staan, trut.  Gelukkig was hij van zeer goede kwaliteit en kon ik hem terug buigen. Vandaag zou het heel veel kanaal zijn, kanaal kanaal kanaal en nog eens kanaal. Het was ook nog behoorlijk warm, de pet op tegen de zon en gelukkig stond er hier op de dijk een lekker briesje. Ter hoogte van Meers loop ik niet tussen wal en schip, maar tussen het kanaal en ja hoor,  onze mooder maas. De scheepvaart gaat hier in het zuiden allemaal over het kanaal, gaat dit verkeer in Buggenum terug over in de maas ??  Wie ???  Lopend onder enkele hoge bomen hoorde ik wat gerommel boven me, een dode tak raakte me rakelings tijdens de val, phoe phoe, dat scheelde een takje, anders?   Geen wandelaars, geen rusters voor te babbelen, geen contacten, dan moet ik maar met mezelf lullen, lukt vrij aardig. Verder geen beren op de weg, wel een dood muisje, dat kan ik nog net aan. Lekkere rustplaats gevonden op een fietskruising bij voulwames, ja het bestaat echt, en dan weer de, jawel hoor, de dijk op langs het kanaal met even later de industrie van Maastricht in zicht.  Jippy !!!  Voor de industrie of voor Maastricht ?? Was toch blij dat ik er was, nu nog maar 5km naar mijn bestemmingen. Eerst even een stempel halen bij de Servaaskerk, ik weet de weg, was hier 4 jaar geleden ook al, maar de ontvangst was bedroevend anders. Heb 10 min aan de deur moeten wachten met mijn mondkapje op, vroeger kreeg je hier nog koffie, ja Beum, de tijden veranderen. Mijn logeeradres ligt tegen de St. Pietersberg aan, en ondanks dat ze niet thuis zijn mocht ik toch gebruik maken van hun gastvrijheid, dit is toch TOP mensen, ik vroeg een plekje in de tuin voor mijn tentje en dan krijg ik dit.  Ik mocht zelfs de koelkast open trekken, dat heb ik maar niet gedaan, ben bij de buurtsuper een lading gaan halen, ook voor morgen. Tju wat zijn die boodschappen zwaar of zijn het de biertjes?  Ik heb op dit adres ooit eens koffie gedronken bij aanvang van ons Pieterpad zes jaar geleden. Christien en Coos , bedankt en trouwens Jeanne oet Zerum ook, zij heeft het eerste belletje gedaan.. Trouwens, Andre' Rieu woont hier op de hoek.

1. Peter Janssen:
    1 juni 2021
    Bin bleij det ut unne tak waas. Sjtel dich veur desse unne ‘Tekkel’ op de kop gekregen Heijster 🤣. Zit um op verder!
  2. Lei Coppes:
    Super verteld Bea!!
  3. Math:
    1 juni 2021
    Het gaat je goed af Trix. Morgen ben je Limburg al uit, en begint, denk ik, het echte werk. Knap van je hoe je de thuislezers, laat mee genieten. Neet vergeate es aaf en toe une snipperdaag te pakke . T geittig good.
  4. Piet hovens:
    Piet
    Gelukkig ben je al goed op weg. André Rieu niet gezien?
    Veel succes en het zijn weer leuke verhalen
  5. Door:
    2 juni 2021
    Nou, Bea, je zit er alweer helemaal in zie en lees ik....
    Wat moet dat heerlijk zijn, zeker met dat zonnetje!
    Succes op je reis en geniet van de contacten!!!
  6. Petra Verhees:
    2 juni 2021
    Ja zeker jaloers! Wat geisse toch wer allemaol mètmake maedje! Doot merrege Belsj de groete van os en zèk det wae d'r zoeë aan komme. Geniet van dien tocht, in gedachte gaon wae met dich mèt. In idder geval vollege we dich alle daag i est dien verhalen, maak d'r mer wer 'n book van want 't is nou al spannend. En good oet blieve kieke vur vallende tèk, dan kumpse gezønk aan in Roeëme!
  7. Simone Lamberts:
    2 juni 2021
    Hiel vuul plezeer en leuke ervaring toegewins. Ik gaon dich volge.
  8. Jeanne Verheijen:
    2 juni 2021
    Enne... Heb je bij Adrè ook de aangebeld?
    Wat lief van Christien en Koos👍🏻 Duimpje voor hun!
    En jij lekker rustig kunnen slapen, toch?!
    Geweldig hoe je er weer interessante verhalen van maakt.
    Ik lees ze graag en volg je verder op je pad.