Dag 26 Flogny-la-Chapelle / Chablis 28 km

27 april 2017 - Collan, Frankrijk

Na de sleutel van de herberg te hebben terug gebracht, moest er weer gezorgd worden voor wat maagvulling, 1 km verderop in de verkeerde richting, was een bakker en super, broodje voor direct, rest mee voor onderweg , want we zouden weer niks tegen komen onderweg, pas weer op de eindbestemming van vandaag. Het plannen van slaapplek is soms erg lastig gezien de kilometers , maar ook waar kan je wat te eten krijgen, ik loop net Collan uit, stel je wil hier overnachten is er misschien niks te koop, dat betekend met lege maag naar bed , en smorgens geen eieren met spek. Nadat ik het kanaal van Bourgondie en de Armançon heb verlaten ,
verlaat ik ook de Aube streek ( regio Champagne) en kom ik in het departement van Yonne ( regio Bourgondie) klinkt ook niet verkeerd, het was best warm vanmorgen bij vertrek, ik was heerlijk optimistisch gekleed , korte mouw , korte pijp, maar daar kwam verandering in. In Roffey begon het te regenen en stak er een koude wind op. Pijpjes weer aanritsen, jasje aan, pluutje uitgeklapt, gelukkig was t niet stijl , anders gaat t pluutje niet en moet de cape aan ivm mijn stokken. Het waren maar enkele buitjes, viel wel mee. In Collan scheen de zon weer en heb hier mijn lunch gehad, Hier reed ook de HSL doorheen, Jezus wat gaan die dingen hard. In vergelijking met gisteren waren de wegen heel slecht gemarkeerd, alles moest uit het boek gehaald worden, vaak 2 -3 X lezen, heb ik het begrepen, niet weer verkeerd lopen, gelukkig ging alles goed. Ik ben ook over heel veel over oude Romeinse heirwegen gelopen, ook vandaag kruiste er weer een, wat zal hier in die tijd allemaal overheen gegaan zijn, en nu loop ik hier over. Ja ook t idee, ik loop dan al weken alleen over deze Santiago route, maar hoeveel duizende mensen zijn me al voor geweest en hoeveel zullen er nog volgen. De eindbestemming vandaag zou Chablis zijn, weer net als gisteren een gemeenteherberg, ik was bij de toerist info geweest, vragen waar deze lag, bij aankomst was er niemand aanwezig , er zou iemand moeten zijn, iets later , en na een biertje met Rijk, ( was inmiddels ook gearriveerd), kwam het vrouwtje aanrijden, zag direct de pelgrims lopen natuurlijk. Het was niet heel veel, ons onderkomen, maar we hadden weer onderdak voor een nacht, het was koud, dus kacheltje op hoog, eten bij de buurtsuper, magnetron food, wijntje erbij. En alles kwam weer goed. Nu de route voor morgen nog uitwerken, wordt een zware dag, over de 30 km, op tijd vertrekken dus.
07.00 uur uit de veren. Dit moeten we even doen om zondag in Veselay te arriveren. Dan is mijn 2e route boekje ook al gelopen, gaat hard, nog steeds geen dagje rust gehad, nog geen behoefte aan gehad,, komt straks wel als ik wat zuiderlijker zit, ( denk ik ), Later.

1. Jan Verjans:
    27 april 2017
    Chablis mooi en bekent wijngebied de wijnkelders van Chablis ben ik nog ooit ingeweest. Mooie omgeving
    je gaat goed Bea net een diesel eenmaal warm niet meer te stoppen. Ik wordt een echte fan van je ik blijf je volgen. Jan V
  2. Susanne:
    27 april 2017
    Knap Bea, dat je al zover bent gekomen. De rest lukt je ook!
  3. José:
    27 april 2017
    He Bea, blijf je volgen en lees even elke avond je verhaal. Heel leuk. Wat zie jij wel niet allemaal. Ook leuk om de foto's even te kijken. Geweldig goed hoe je bezig bent. Ga zo door.
  4. Wilbert en Will:
    28 april 2017
    Hoi Bea. Leuk om op deze manier je route te volgen. Idere dag lezen we je verhalen weer met een glimlach. Groet Will en Wilbert
  5. Evelien de Groof:
    28 april 2017
    Ha Bea, ik sluit me graag bij al deze reacties aan. Helemaal super! Ga vooral zo door. Gr Evelien de Groof
  6. Bosje:
    28 april 2017
    Beum fijn dat alles zo goed gaat ga zo door super Gr.