Dag 21 Sezanne / Anglure 23 km

22 april 2017 - Anglure, Frankrijk

Vanmorgen om 06.00 uur werd ik ruw uit mij slaap geblaft door de huis hond, hij verwelkomde ons gisteren ook al bij het avondeten, nu stond hij op de gang te blaffen, heeft een heel tijdje aangehouden, zou hij pelgrims zo herkennen en ruiken? ?? Ja, wij pelgrims ruiken wel eens, maar nu was ik toch wel gewassen. Een stempel in het paspoort en een ,,,uitgebreidt,, Frans ontbijt, namen we afscheid van de zusters, die heel goed Duits spraken, kwamen van oorsprong uit Zwitserland. In de aankomsthal lag ook de trouwe viervoeter in zijn mand, mij aankijkend met een blik van, nee..... dat was ik niet vanmorgen om 06.00 uur hoor. Na de Albert Heijn op de hoek, proviant voor de dag ingeslagen te hebben, weer in de benen , ze voelde weer goed na de lange dag gisteren, had er weer zin in. Vandaag liepen we weer apart,
het was mooi wandelweer, vanmiddag zou de zon zich weer laten zien. De weg door Saudoy waar een schoonmaakster in de Mairie bezig was, ( de deur stond open), ik vroeg haar of ze me een stempel kon geven voor in mijn paspoort, dat deed ze, aardige dame. Het zijn vandaag vele vele kilometers langs een oud spoor wat niet meer in gebruik is , wel makkelijk lopen natuurijk, bijna in een rechte lijn naar het volgende adres, op dit verlaten pad was veel grof vuil gestort, aanhangers vol. Ik heb lekker langs het spoor mijn lunch gegeten, een half stokbrood met een blikje sardines, was heerlijk kan ik je zeggen, het brood lekker soppen in de olie, even te vermelden, dit heb ik gedaan zonder te knoeien. Ondanks de vele rotzooi die langs het spoor lag , heb ik mijn lege visblikje keurig meegenomen tot aan een prullenbak. Om 15.30 uur nog even een pauze ingelast, buiten een vlieg, heel ver weg ergens een landbouwvoertuig hoor je niks, zo lekker relaxt. Mijn schoenen zitten weer helemaal onder de stof, had ze vanmorgen afgewassen, heeft niet zoveel zin, maar goed, beter onder de stof dan onder de modder. Om 16.30 uur kwam ik aan op het logeeradres, madam Finot deed vriendelijk de deur open en ik werd vriendelijk begroet, mooie kamer, eten zou om 19.00 uur zijn, eerst weer even de dagelijkse dingen doen. En natuurlijk mijn Blog bijwerken. Vanavond gezamelijk met de gastvrouw een heerlijke maaltijd genoten met een wijntje.

1. Anny:
    23 april 2017
    Bea ik volg je al vanaf dat je bent begonnen aan dit groot avontuur. Veel respect.
  2. Coen Naus:
    Bonjour Bea,
    Goed dat smorgens de benen/voeten goed voelen zeker na die vroege alternatieve zwart/wit wekker!!
    Het genieten van zo'n tocht zit hem toch vaak in de kleine (blikjes) dingen en super dat je de plaatselijke milieu-regels negeert.
    Goeie dag vandaag morgen enz...and let the blues be a compangion.
    grtjs Coen
  3. Gerrie:
    23 april 2017
    Echt super Bea wat je aan t doen bent!! Een echte bikkel
    Wat een uitdaging en wat maak je toch leuke en onverwachte momenten mee, echt super!
    Nog heel veel wandelplezier en geniet er vooral van!
    Groetjes Gerrie