Dag 15 Rosport - Grevenmacher 25 km

13 juni 2021 - Grevenmacher, Luxemburg

Werd al vroeg wakker van de............ regen ???  Dat kon niet, wat dan wel ? Even op onderzoek uit, bij het langsgelegen voetbalveld ging de sproeier aan, en steeds sloeg de straal tegen de reclameborden, hè mannen, het is 05.30 uur, kan die tijdklok niet wat later. Gelukkig stond mijn tent er 10 mt vandaan, anders was alles zeiknat geweest. Ben maar vroeg opgestaan, kon niet meer slapen en ik had het koud gehad vannacht. Goed en wel een aantal km het dorp uit, werd ik ingehaald door twee frisse jongemannen aus Aachen. Auf dem weg nach, Nice, geheel over de GR5, begonnen in Maastricht.  Al snel liepen ze vooruit en ik haalde ze nog eens in bij een pauze, we hadden op dezelfde camping gelegen. En dan vandaag kan ik de lezers eindelijk mededelen dat ik op mijn bek ben gegaan, figuurlijk !!!!!!! @@@@@@####    De eerste keer, met Santiago erbij, gelukkig geen schade opgelopen, schrammen in mijn gezicht maar dat kan ik met mijn schoonheid wel hebben !! Mijn stok had ik niet hard genoeg in de grond gestoken bij een stijle helling, en met teveel gewicht van mij ging de stok onderuit met Beum erbij. De grond is hier ook keihard, niks gemodder hier, er ontstaan al barsten. Ja hoor, toch weer een reetje gespot, foto helaas net niet goed genoeg voor in de National Geographic. In het Luxemburgse Born, kwam ik lekker langs rivier de Sauer-Sure te lopen, wel paralel met een autoweg, maar hier zat een muurtje tussen, veilig genoeg, ook was dit een druk bezocht fietspad. Zou vandaag in Wasserbillig naar de Lidl gaan, maar oeps, het is zondag vandaag !! Aan de rivier even de beentjes strekken, ik had er tenslotte al 14km opzitten, mooie bootjes hier op het water, aan de overkant ligt nog steeds Duitsland. Internet zegt dat de Lidl voor Beum vandaag de deuren heeft geopend, hup in de benen. Kleren, wat is het druk hier,  heten jullie allemaal Beum mensen ?Onder een boom in de schaduw lekker geluncht, even bijkomen, het is weer heet vandaag. Hier aan de grote weg liggen wel 10 tankstations, rijen lang, allemaal Duitsers, hier is het nog billiger dan bij hun.  Hoe , wat , waarheen vandaag, echte plannen had ik nog niet, wel zag ik gisteren op internet een camping, maar hoeveel km zou ik er dan op hebben zitten, dacht zo rond de 25 km, zou genoeg moeten zijn. Hier hadden ze in ieder geval wel bier. Van Wasserbillig ben ik maar over de grote weg gelopen anders zouden het 35 km zijn, geloof dat de Duitsers dat wel deden. Op deze weg was één schaduwplek onder een boom, stonden hier ook net fietser te ,,schuilen,, of ik er ook even gebruik van mocht maken. Maar natuurlijk kom erbij, ook weer Duitsers, kreeg nog een trosje druiven van ze. In Grevenmacher op de camping was het druk, maar wel gezellig druk. Er was nog wel een plekje vrij voor deze aardige Nederlandse dame, tent opgezet, was nog nat van de dauw van vanmorgen, dus even laten drogen en kan Beum ondertussen even een terrasje pakken, er was matinee, goed geregeld. Groot scherm aan met EK voetbal. Lekkere douche, en bij de Luxemburgse camperburen vragen of ze voor mij stroom hebben voor mijn mobiel te laden, was geen enkel probleem. Vandaag toch ook weer 25 km gelopen en toch heb ik het idee dat ik niet echt opschiet. Ik dacht in veel minder dagen aan de Franse grens te zijn, maar het is zoals het is, ik kan hier niet heel veel aan veranderen, ben van meerdere factoren afhankelijk, het weer, de zwaarte van het traject, de afstand tot de volgende camping, en natuurlijk niet geheel onbelangrijk, waar kan ik eten krijgen. Onafhankelijk onderweg en toch moet ik met veel dingen rekening houden, maar ik geniet wel, heel belangrijk. Liggend in het gras, zie ik op twee sta-plaatsen verderop de boys uit Aachen hun tentje opzetten, even gaan buurten. Ze hadden onderweg een biertje gedaan, nee dat doe ik als ik gearriveerd ben, hiervan krijg ik met dit weer pudding van in mijn knieën. Ik moest maar naar de pomp lopen, zei de serveerster van de bar toen ik vroeg waar ik kon eten. Aan de overkant bij de Aral hadden ze heel veel keus. Heel veel campinggasten die hier permanent staan en ieder weekend hier verblijven, blij dat het morgen weer maandag is.

1. Postbode Marloes:
    13 juni 2021
    Letterlijk dus ipv figuurlijk😉gelukkig niks ernstigs
  2. Petra:
    13 juni 2021
    Goed gedaan Bea weer 25 km weggestapt
  3. Truus Thiesen:
    14 juni 2021
    Ha Bea,,, Maar goed dat ook daar de lidl open is. Weer een mooi stukje verhaal. Heb je de pomp ook gevonden waar die dame jou naar toe stuurde??😅 Hier is het ook lekker warm. Heb de planten en Resie nat gesproeid.... Een mooie dag Beum 🙋‍♀️🚶‍♀️😘🐕