Dag 85 Villadangos del Paramo / Astorga 30 km

26 juni 2017 - Astorga, Spanje

Vanmorgen werd ik wakker van iets wat ik niet helemaal thuis kon brengen, maar begreep van Rijk die een bed verderop lag dat er iets niet goed was gegaan, was de man naast hem uit het stapelbed gevallen, maakte een flinke smak, ja waarom ga je ook boven liggen, onder lag niemand, dan val je ook niet zo hard mocht je toch uit je nest vallen. Het heeft vannacht flink geregend, gelukkig doet het dat snachts, het halve voorportaal stond onder water hier ging ook bijna een Mexicaan onderuit, Will uit Gemert vertrok al, hem zouden we niet meer zien, er waren veel slakken vandaag die weer met hun huis lagen te sjouwen, klinkt zo lekker als je er per ongeluk op gaat staan. Vandaag weer door wat groen gelopen sinds hele lange tijd, maar ook langs de autoweg een kilometer of 10 vanmorgen. Verder liep ik een Duitse vrouw voorbij, die ook bij ons sliep, beetje veel te zwaar ook, had last van knie en/of voeten, liep heel erg langzaam, nou die is voor augustus nog niet in Santiago met twee km per uur. Eergisteren was er een variant, je kon kiezen tussen twee routes, die komen nu in Hospital de Orbigo weer bij elkaar, en dat merk je , werd direct drukker. Op de kerk van dit stadje zaten wel 10 ooievaars, het blijft mooi. Hier wat broodjes gekocht, en op het dorpsplein even een hapje eten. Heel veel Koreanen op de been vandaag, ze liepen met een kind van n jaar of 6. Nog een paar dorpjes en dan zou er een lang stuk komen van 13 km, voor die tijd nog even een colatje drinken, troffen we in deze Albergue Will uit Gemert weer, hij bleef hier slapen. Weinig spektakel vandaag, ja t is niet meer en minder dan gewoon weer lopen, wat mijn schoenen betreft, kreeg gisteren een reactie op mijn blog, ja in Leon verzolen, was zondag gisteren beetje lastig . Ik hoop maar dat het gaat lukken met mijn schoenen, de zool is wel weer hard aan het verslijten, maar denk dat hij de eindstreep moet halen. 6 km voor de finisch was er nog een leuke tent waar je wat fruit kon kopen. Na 30 km in Astorga aangekomen, wat trekken die laatste kilometers vaak nog lang, zodemieter, was er weer klaar mee voor vandaag, deze stad heeft twee albergues, voorin direct bij binnenkomst, andere bij de kerk, komen we de Australiër van gisteren avond tegen, verwees ons naar die andere, komt net de Pool aanlopen waar ik een paar dagen geleden een tijdje met heb opgelopen, hij liep die kant op en wist waar t was, deze had 90 bedden maar was vol, dus er zat niks anders op dan weer terug te lopen, tuuurlijk heb ook nog niet gelopen vandaag, gaat lukken, hoppa de benen er weer onder, nu maar hopen dat hier wel nog plek is, deze had 154 bedden en er was nog plaats. €5.00 dokken, niks van de zeggen. Voetjes even omhoog en de kraan op mijn lijf, dan is Beum weer helemaal het meisje. Samen met Rijk de stad in geweest, gegeten, wat slenteren, ik heb een konijn als huisdier, maar we zagen in de stad een man met een tamme haas lopen aan een riempje, best zielig het beestje was best schuw, en nog een hele leuke hond net een zwabber met dreadlocks, wat shoppen, terrasje, waren wel wat aan de moeje kant, vroeg naar het ooievaarsnest vanavond, even bedenken wat ik morgen ga doen, denk dat ik voor de verandering maar eens een stuk ga lopen. Later.