Dag 50 Perigueux / Chateau Puy Ferrat 26 km

22 mei 2017 - Saint-Astier, Frankrijk

Beetje bewolkt weer, maar ik erg optimistisch vertrokken, korte pijp, korte mouw, en had er natuurlijk weer zin in, eerst een bakkertje zoeken voor overdag, je moet een beetje rondkijken waar mensen lopen met stokbroden, kan niet missen dat er dan een boulangerie in de buurt is, daar de dagopbrengst behoorlijk opgeschroefd met mijn inkopen. Was een mooie tocht vandaag, veel bos paadjes, beetje t betere klimwerk, lekker, zonnetje kwam er lekker door, lunch aan de rivier L'Isle, deze ben ik al eens eerder op of langs geweest. In de bossen waren weer tekenen dat hier wilde varkens zouden zitten, niks gezien of gehoord. Als je ergens stil staat, de omgeving op te nemen bv , gehaaid dat er iemand reageert, ook als je te kennen geeft dat je niks zoekt ratelen ze maar door. In Saint-Astier aangekomen zag ik de Lidl even terug liggen, toch maar even inkopen doen, we krijgen vanavond niks, zelfvoorzienend, ook even in de bak met kleding gesjoemeld , gekeken of er geen koopje inzat, de kleren die ik bij me heb zijn wat prijzig, en die zou ik na een paar weken weer weg kunnen gooien. Op het kerkplein waren ze de boel aan t versieren, daarvoor ? Ik weet t niet, hier een lekker pilsje gedronken. Toen was t nog 2 km lopen, het onderkomen was een , ja hoor ga er maar eens lekker voor zitten, een heus kasteel. Heb even gekeken wat dit kost als je hier overnacht op Google, over de €100,00. Ik betaal de pelgrimsprijs van €17.00 . Heb heerlijk 2 uurtjes in het gras gelegen, en gelezen, ik kreeg toen een telefoontje van een pelgrim die 2 dagen achter mij loopt, hij had mijn nummer van Isabelle ( twee dagen geleden) gekregen, hij wilde wel met mij gaan lopen, nou heb ik daar op het ogenblik geen interesses in, mocht ik dat wel krijgen zou hij t fijn vinden als ik contact met hem op zou nemen. Verder nog de hele avond buiten gezeten , was zo verschrikkelijk mooi weertje. Nog een belletje gedaan met Lieve uit België, leuk, ze is bijna in de Pyreneeën, klasse , ze ligt denk ik 2 weken op me voor. Met Rijk en Bettina nog even in de kasteeltuin gezeten. Mooie zonsondergang. Later.

1. Nicole:
    23 mei 2017
    Ha Bea, dag 50 al en je gaat nog als een speer! Blijft mooi om je via jouw verhaal te mogen volgen. Groetjes uit het Egchelse en op naar dat tweede volle paspoort!
  2. Eugene Uiting:
    23 mei 2017
    Hoi Bea. Je gaat goed als ik je prachtige verhalen zo lees. Mooi dat je nu eens even voor je eigen weg kiest. Dat biedt volgens mij hele andere perspectieven. Doordat ik jou en nog een andere pelgrim volg ben ikzelf ook weer geinspireerd. Ik vervolg mijn camino portugues weer met ingang van 5 juni. Dus als jij nu een beetje doorloopt en ik heel langzaam ga dan komen we tegelijk aan Nee alle gekheid op een stokje ik wens je een goed vervolg. Groetjes uit Venlo
  3. Em-Jeej:
    Heej hallo Bea,
    50 daag ongerwaeg, zônger éine daag te missen met laupe, schríeve én de ierste kaart al vol. As ze allemaol "thoes" ware gewaes, had se dien twiëde al bijna half vol. Good desse ens in dien uppie verder geis, det mak de kíek op de waeg dea se dich haes oetgestippeld zeker angers. Gezellig desse al die níe-je kammerraödjes in den aovend zúus en veural fijn det ze good op dich lette! Det guf de thoesblievers ein good geveul.
    Allez Madame, ... op nao halfwaeg! Hald dich!
    Ennuh .... wao blief die "mode-foto"?