Dag 16 Chateau-porcien/ Bazancourt, 28 km

17 april 2017 - Bazancourt, Frankrijk

Iedereen leefde nog in het kleine hok, niemand was gestikt, viel eigenlijk wel mee, hoefde niet naar toilet vannacht gelukkig, Jan was om 07.00 uur al op en binnen 10 min al weg, ontbijt bestond uit pizza die gisteren nog over was. Paul vertelde gisteren nog dat Nico, ook een man die ik in Vessem heb ontmoet was aangereden op de route in Frankrijk, en gewond naar huis was, is behoorlijk balen, je moet goed oppassen als je op de grote weg loopt, ik steek mijn stok uit, zien ze wel. Het was een beetje miezerig vandaag, met soms een bui, voor de rest prima wandel weer, Na 1 uur kwam ik tot de ondekking dat de telefoon leeg was, k*t dat mag toch niet gebeuren, stel dat ik weer verdwaal , mijn gps, iets verder kwam ik bij een bedrijf, grote loodsen, ben hier gewoon naar binnen gegaan, tot ik bij de werkplaats uitkwam, heb daar een stopcontact gevonden en ben er even n min of 20 bij gaan zitten, ik hoorde de mensen buiten praten, als ze de deur open deden........... maar dat gebeurde gelukkig niet, later ik liep door een gebied enkel weilanden met hele lange paden , kwamen er ineens uit het niets 2 honden op me afrennen, schrik me kapot, direct in de verdediging stokken naar voren , ieder een spies in zn kop. Net voor me schieten ze het gras in, ik zag toen pas dat het 2 joekels van hazen waren die achter elkaar aan zaten, even later van de schrik bekomen, heb ik niet mijn geweer gepakt maar mijn camera, maar natuurlijk die joekel van een Paashaas liet zich niet meer zien. Verderop bij een dorp de flessen gevuld op t kerkhof en in het voorportaal mijn lunch gegeten, was weinig, niks is open in die dorpen, loopt ook geen mens op straat, hoorde dat de gsm weer uitsprong, sjit, heeft vannacht zeker niet goed in het stopcontact gezeten, loopt echt niet lekker zonder gsm, in Bazancourt ben ik het dorp ingelopen in de hoop iets aan te treffen voor bakkie, zodat ik kon laden, nada niks, heb gewoon bij een huis aangebeld, waar kinderen voor het raam zaten te spelen, mama deed open, de situatie uitgelegd met handen en voeten, ja je denkt dat je klaar bent met lopen, maar dan moeten de handen en voeten nog heel veel werk verrichten bij mij, ze vonden mij natuurlijk direct heel aardig, ik mocht binnen komen, kinderen vonden mij heel interessant, een Nederlandse vrouw over de vloer, kon direct opladen, kreeg een kopje thee, ijstaart, de kleine kreeg Franse les van oma, dus ik ben er maar bij gaan zitten, ook les gekregen van oma, oma kende wel een beetje Engels, of ze een slaapplaats voor me wisten en dat was zo geregeld, goede kennissen van hun wilde mij wel ontvangen, leuk adres gehad vannacht, alleen communicatie was t probleem , leuk kamer , Later.

1. José:
    17 april 2017
    He Bea, je bent echt goed bezig. Gaat je goed af. Je verhalen zijn erg leuk om te lezen. Leuk dat je zoveel mensen leert kennen. Veel succes en geniet ervan.
  2. Anja:
    17 april 2017
    Ik moet zo lachen om je verhalen en zie het ook zo voor me! Wandel ze. X
    Groetjes Anja Peeters
  3. Jeanne Verheijen:
    Ha Bea,
    Iedere keer weer uitkijken naar jou verslag.
    Tja, soms valt het mee maar ook soms tegen maar het lukt jou wel om daarmee om te gaan.
    Geen eitjes gekregen van de paas hazen..?
    Geniet er verder nog van, doe ik ook!
    Groetjes vanuit Zearum!
  4. Eugene Uiting:
    18 april 2017
    Haha geweldig Bea, zo moet dat gewoon aanbellen om hulp vragen en krijgen kopje thee en bed erbij. Zelfs als je met handen en voeten slaat is Jacobus er om uitkomst te bieden. Vertrouwen en loslaten dan maakt gps ook niks meer uit. Super verhaal volg je met plezier. Bon continuation
  5. Marion Nijssen:
    18 april 2017
    Je gaat geweldig Beum.Volgen je verhalen trouw. Wat leuk dat je zoveel contact maakt onderweg. Al is het met handen en voeten. Super. Heel veel groetjes en toi toi
  6. Christel Jacobs:
    18 april 2017
    Ha Bea. Ben net pas ingehaakt om je te volgen en zie meteen dat je al goed bezig bent. Heerlijk. Geniet ervan en ga zo door!!!. Gr. Christel.
  7. Bosje:
    19 april 2017
    Hee Beum volg je al langer dacht nu maar eens een reactie uit alles begrijp ik dat je het erg naar je zin hebt super te horen ga zo door want hij gaat goed succes verdere